12.01.2017 - 12:08
MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
El nombre d’empreses dedicades a la franquícia a Espanya ha pujat a 1.315 marques el 2016, les quals operen en 52 sectors d’activitat a través de 68.133 unitats operatives, cosa que es tradueix en un increment del 6,3% respecte a l’any precedent, segons es desprèn de la Guia de Franquícies d’Espanya de Barbadillo y Asociados.
La facturació conjunta d’aquestes 1.315 franquícies va arribar als 27.940 milions d’euros el 2016, superior en un 4,7% a la de l’exercici anterior. L’ocupació registra la mateixa tendència alcista, i ocupa aquesta fórmula comercial en 285.600 persones, un 11,3% més que el 2015.
L’hostaleria torna a ser el sector amb més nombre de centrals, amb 230 marques actives, fet que suposa un 17,4% del total de xarxes.
Per darrere se situa el sector serveis a empreses i particulars amb 193 centrals (11,6% del total).
Els negocis de forns que inclouen la comercialització de diferents tipus de pans, així com productes dolços i salats, amb la possibilitat de degustar el producte ‘in situ’, s’estan constituint com autèntics motors del sector, segons l’anàlisi de Barbadillo y Asociados.
D’acord amb els moviments del mercat i la recuperació del sector immobiliari, les agències immobiliàries repunten tant en nombre de centrals com en unitats franquiciades, i han assolit les 32 cadenes de franquícia.
MADRID I CATALUNYA SEGUEIXEN LÍDERS
Madrid i Catalunya mantenen la seva posició de líders per Comunitats Autònomes, amb 365 i 259 centrals respectivament. Entre totes dues representen més del 55% del total de centrals de franquícia a Espanya.
Per darrere es col·loquen València, que arriba a les 148 ensenyes actives, mentre que Andalusia es consolida com una de les comunitats que més creixement ha experimentat, amb 12 noves centrals (de 127 a 139).