21.07.2017 - 11:28
MADRID, 21 (EUROPA PRESS)
Mercadona ha firmat un contracte amb SAP Espanya per al desenvolupament i l’execució del seu projecte total de transformació digital, segons han informat les dos companyies en un comunicat conjunt.
Este acord amb SAP a cinc anys és part del pla d’innovació digital de Mercadona per a transformar i optimitzar tots els processos de la seua cadena de valor (aprovisionament, logística, finances, recursos humans, gestió de botiga, i relació amb clients) i suposarà el desplegament a gran escala del programari i servicis de SAP.
Tot açò serà gestionat des del núvol privat de SAP, la qual cosa permet reduir el risc d’implementació, en un entorn totalment escalable i segur, des del qual operaran totes les aplicacions de missió crítica, mitjançant una solució integrada que simplificarà la gestió i la infraestructura d’IT (tecnologies de la informació) de Mercadona, segons expliquen les parts.
La plataforma SAP S/4 HANA, dissenyada per a construir la base digital de les empreses, permetrà a Mercadona eliminar les fronteres tradicionals entre sistemes transaccionals, analítics i de planificació, proporcionant informació immediata amb anàlisi en temps real, així com simplificar i estandarditzar de forma massiva processos i tecnologies mitjançant un sistema que elimina replicacions de dades, conciliacions o redundàncies.
Tot açò permetrà a Mercadona obtindre en tot moment una dada única, veraç i en temps real de qualsevol punt dels seus processos.
El grup de distribució presidit per Juan Roig adoptarà també la suite específica de SAP per al sector retail, dissenyada per a ajudar les empreses del sector distribució minorista a satisfer les demandes de l’economia digital, donant suport a tots els processos bàsics de la distribució, des de la gestió de dades mestres fins al punt de venda, la qual cosa permetrà oferir la millor experiència i servici als ‘Caps’ (clients) de Mercadona.
La nova solució de SAP permetrà realitzar l’anàlisi de les dades operatives al “màxim nivell” de granularitat, tals com avaluacions precises dels nivells d’existències, proporcionant informació contextual i en temps real per a una presa de decisions més ràpida i millor integrada amb processos accelerats de missió crítica com el reaprovisionament de plataformes logístiques i de botiga.
Esta informació en temps real permetrà a Mercadona anticipar-se a les necessitats canviants dels seus clients i el mercat i facilitarà la presa de decisions.
El projecte també suposarà l’engegada de SAP Success Factors, una plataforma de gestió de Recursos Humans, que cobrirà als 79.000 treballadors de Mercadona i que implica la digitalització dels seus processos en esta àrea clau.
La nova plataforma dotarà d’una major autonomia i participació dels directius a l’hora de coordinar els equips i gestionar el talent. Al costat dels àmbits de reclutament, nòmina, formació, Mercadona també disposarà d’una solució que els permetrà planificar i gestionar els seus recursos humans com a actiu clau.
El director General d’Informàtica de Mercadona, Aleix Juan, ha ressaltat que implantar SAP en els processos de la firma valenciana permetrà accedir als avantatges de tindre una informàtica “única i senzilla”, en la qual els processos de negoci es vegen reflectits i als quals puga aportar més valor.
Per la seua banda, el director general de SAP a Espanya, Portugal i Israel, João Paulo da Silva, ha afirmat que Mercadona es convertix amb este pas en una de les primeres empreses espanyoles a apostar per un model de transformació digital de “gran abast”. “Estem molt satisfets amb este acord que ens permet afermar l’estreta relació basada en la confiança que les dos organitzacions mantenim”, ha afegit.