27.03.2017 - 19:07
La Comissió General de Comunitats Autònomes del Senat aprova la creació d’una ponència per a un futur acord
MADRID, 27 (EUROPA PRESS)
El ministre d’Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, ha afirmat que surt “reconfortat i més optimista” després del debat sobre el Pacte Social i Polític per l’Educació amb els consellers del ram i els grups parlamentaris en la Comissió de General de Comunitats Autònomes del Senat.
“Vull que aquest sigui el primer pas de molts més. Surto reconfortat i més optimista que quan vaig arribar. Hi ha idees comunes i ganes de complir amb aquest objectiu”, ha valorat el ministre després d’escoltar tots els consellers d’Educació i una dotzena de senadors, que han participat en aquest debat de sis hores de durada.
El ministre s’ha mostrat partidari de seguir treballant amb les comunitats autònomes en aquesta direcció i ha expressat el seu desig que aquesta sessió “es pugui recordar com la primera que va fer possible el Pacte social i Polític per l’Educació”.
De fet, després d’aquest debat, la Comissió General de Comunitats Autònomes ha aprovat la creació d’una ponència d’estudi en el si d’aquesta comissió del pacte educatiu.
Després dels retrets de les comunitats governades pel PSOE i nacionalistes sobre la LOMCE i les seves conseqüències, el ministre ha demanat als consellers i senadors que no s'”obstinin” a mirar al passat: “La Història ens ha d’ensenyar a saber el que no hem de fer”.
Méndez de Vigo ha celebrat els “punts d’acord” després de la sessió d’aquest dimarts, com “conjugar” el dret a escollir l’educació, la diversitat, el respecte a les competències autonòmiques o la diversitat de les situacions en què es troben.
“Tot això cal englobar-ho, però no és fàcil. L’important són els principis sobre els quals cal partir per arribar a acords”, ha subratllat.
Sobre les peticions de diversos consellers d’incorporar a la comunitat educativa en les negociacions del pacte i que les comunitats autònomes formin un grup de treball a aquest efecte, el ministre s’ha mostrat favorable de buscar “fórmules” per fer efectiva la seva participació i ha plantejat que el Senat, la Conferència Sectorial d’Educació i el Consell Escolar de l’Estat elaborin un document conjunt de propostes perquè “tindrà més transcendència”.