07.12.2016 - 11:09
MADRID, 7 (EUROPA PRESS)
El Ministre d’Educació, Cultura i Esports, Íñigo Méndez de Vigo, ha relacionat les diferències de rendiment de l’alumnat per comunitats autònomes revelades per l’Informe Pisa en les desigualtats socioeconòmiques existents entre els diferents territoris, tot i que ha apel·lat a la necessitat de “reflexionar” i “aprendre uns dels altres”.
“A Espanya existeixen desigualtats en molts àmbits, per això l’informe introdueix una variable que té en compte les diferències socioeconòmiques i culturals en les comunitats, que permet apreciar que tampoc hi ha tanta diferència a Espanya com si s’introdueixen les dades despullades”, ha explicat el titular d’Educació en una entrevista a RNE recollida per Europa Press.
Segons la seva opinió, l’informe convida, tot i això, a “reflexionar” i “aprendre uns dels altres”. Méndez de Vigo ha esmentat expressament les “bones pràctiques” de la Comunitat de Castella i Lleó que s’ha situat a l’informe per sobre de la mitjana espanyola , situant-se a 46 punts de distància d’Andalusia.
Pel que fa a l’anàlisi general de les dades de l’informe, el titular d’educació considera que els resultats demostren que el “sistema educatiu espanyol està bé” i el que cal “fer és millorar-lo”.
“Cal partir del que tenim, no fer taula rasa, i veure les debilitats del sistema, aprendre del que fan altres països per millorar-lo; però la posició del Ministeri és de satisfacció perquè les coses milloren i ens acostem a la mitjana de l’OCDE”, ha explicat el ministre.
Segons la seva opinió, els resultats de l’informe Pisa han d’integrar-se en el debat al Congrés a la recerca d’un pacte per l’Educació, per “millorar el sistema educatiu espanyol, no per denigrar-lo”.
Pel que fa a l’alta taxa d’alumnes repetidors sobre la qual adverteix l’informe, Méndez de Vigo ha precisat que l’objectiu que un alumne repeteixi curs és “ajudar-lo” i ha reiterat que la pretensió de les avaluacions “no és evitar que els nens passin de curs, sinó veure si l’educació és la correcta, no es pretén posar un dit acusador sinó ajudar”.
D’altra banda, Méndez de Vigo ha reiterat la voluntat de l’Executiu central d’aprovar abans de final d’any, possiblement en el consell de ministres d’aquest divendres o en el pròxim, el Reial decret que anul·la els efectes acadèmics de les revàlides de Batxillerats previstes a la Llei Orgànica de Millora de les Qualitat Educativa (LOMCE).
Alhora, ha valorat positivament la disposició de tots els grups parlamentaris a negociar un pacte d’Estat per l’educació. “Els primers passos són bons, la possible tensió ha desaparegut i podem treballar tranquil·lament avaluant les coses”, ha indicat.