Mémora afirma que el model públic-privat de serveis funeraris ha donat excel·lents resultats

  • Recorda que l'Ajuntament ja actua en la fixació anual de preus

04.04.2017 - 14:16

Recorda que l’Ajuntament ja actua en la fixació anual de preus

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

Mémora ha defensat aquest dimarts que la ciutat de Barcelona ja compta amb un vehicle públic per a la gestió dels serveis funeraris –l’empresa Serveis Funeraris de Barcelona–, amb un model mixt públic-privat que ha donat “excel·lents resultats” com a model de servei.

Davant la creació d’un operador funerari municipal amb preus més econòmics anunciat pel consistori, la companyia ha ressaltat que l’ajuntament ja forma part del consell d’administració de Serveis Funeraris de Barcelona –posseeix un 15%–, per la qual cosa recorda que “la seva veu és determinant” en la presa de decisions, com l’és la fixació anual de preus.

“El model de Barcelona, que en el cas de Mémora és públic-privat, és un referent internacional”, ha constatat Mémora en un comunicat, en el qual apunta que el sector funerari ha realitzat una gran inversió i s’ha professionalitzat en les últimes dècades.

En relació a l’estudi de preus presentat en una jornada promoguda per l’Ajuntament i elaborat sobre la base de 44 factures, la companyia ho ha contraposat a l’informe del catedràtic Oriol Amat, de la UPF, que va elaborar un estudi de la despesa funerària a Barcelona basat en l’anàlisi de més de 40.000 factures procedents de dades auditades de Mémora i Áltima, que representen més del 90% de la quota de mercat.

El mateix estudi va constatar que la despesa funerària de Barcelona ha baixat un 8% des del 2011 al 2016, segons recorda la companyia, que també posa l’accent que els operadors privats corren amb les despeses de les famílies sense recursos, quan en altres ciutats ho sufraguen els ajuntaments.

Sobre l’enquesta de valoració de FeedbackMP, que conclou que la qualitat és l’element millor valorat dels serveis funeraris i el preu el pitjor, Mémora ha destacat la bona valoració que reben els serveis, destacant la qualitat i transparència.

“Estem contents que l’Ajuntament assenyali com a segon factor la satisfacció i transparència i informació sobre els preus”, ha assegurat Juan Jesús Domingo, conseller delegat de Mémora.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor