11.12.2025 - 09:31
|
Actualització: 11.12.2025 - 10:20
María Corina Machado ha tornat a ser vista en públic avui a la matinada a Oslo després de més d’un any. Arran de la concessió del Nobel de la pau, que ahir va recollir la seva filla, l’opositora veneçolana ha saludat des del balcó del Grand Hotel, on l’esperaven desenes de simpatitzants que l’han rebuda amb crits de “llibertat”.
¡Oslo, aquí estoy! pic.twitter.com/tsixUerj0q
— María Corina Machado (@MariaCorinaYA) December 11, 2025
Segons The Wall Street Journal, Machado va sortir probablement dimarts de Veneçuela en una embarcació petita amb l’ajut tant d’aliats de l’antichavisme com dels Estats Units. Hauria passat primer per Curaçao abans de volar cap a Noruega, amb retards a causa del mal oratge.
El president del comitè noruec del Nobel va confirmar-ne l’arribada i va anunciar que no compareixeria a la premsa per reunir-se directament amb la família. En un vídeo emès per la televisió pública noruega, Machado ha qualificat el viatge de “miracle” i ha agraït el risc assumit per les persones que l’han ajudada a fugir.
La dirigent, que vivia amagada per a evitar la detenció, no ha arribat a temps per assistir a la cerimònia del Nobel i el guardó l’ha recollit la seva filla, Ana Corina Sosa.