Madame Nielsen viatja a través de la “joventut i la destinació” en la novel·la ‘El verano infinito’

  • Veu la felicitat "preciosa, difícil i perillosa"

VilaWeb
19.04.2017 - 14:00

Veu la felicitat “preciosa, difícil i perillosa”

BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)

L’escriptora, directora d’escena, compositora i cantant danesa Madame Nielsen viatja a través de la “joventut i la destinació” en la novel·la ‘El verano infinito’ (Minúscula), segons ha explicat en roda de premsa aquest dimecres.

En la història, una jove parella passa llargs dies en una gran casa de camp, on viuen amb la mare i els germans petits de la noia, a més d’un padrastre gelós que aviat desapareix i l’absència del qual permet que s’instal·lin a la casa altres joves que integren un grup pintoresc i inusual.

A les seves pàgines es creuen les expectatives i il·lusions de la joventut, però també com aquesta es torça i acaba portant cap a la mort, com un rèquiem, i ha detallat: “La novel·la és un remolí amb un centre, que és l’amor”.

“En tots els moments hi ha l’amor com una llum molt forta”, ha explicat l’autora, que subratlla la paradoxa d’un amor infinit en la novel·la perquè aquest s’acaba.

Nielsen ha agregat que no li interessen les comèdies, sinó que cerca “l’humor del tràgic” davant el qual els lectors estan sols.

“Crec en la vida i en l’humor, però la vida és molt dura”, ha relatat l’escriptora, que considera que la vida va més enllà de l’àmbit social i dels diners, de manera que és també existencialisme, arribant a la conclusió que és difícil ser.

Al seu judici, la vida amb diners és més fàcil, però no ajuda l’ànima, ha relatat Nielsen, que considera que la felicitat és “preciosa, difícil i perillosa”.

MADAME NIELSEN

Després d’una trilogia escrita entre 2005 i 2012, aquest és el seu primer llibre signat sota la identitat de Madame Nielsen, i ha explicat que escriure és per a ella “molt corporal”, i que la seva identitat com a Nielsen influeix en tots els moments de la seva vida.

Sobre el seu aspecte femení, malgrat ser un home, ha dit: “Em sento com la meva àvia. Aquesta imatge abans era avantguardista però ara és tradicionalista”, ha bromejat, subratllant, no obstant això, que no li interessa ser ‘drag queen’.

Nielsen ha viatjat a través de l’Iraq durant la guerra, amb la seva corbata i maletí, per realitzar una espècie d’acció política, i ha reivindicat que fets com els de la presó d’Abu Ghraib “són coses que s’han d’ajustar per millorar la democràcia”.

L’autora també es va endinsar en la crisi dels refugiats, passant dos mesos caminant amb ells entre Grècia i Dinamarca, sempre en la seva identitat de Madame Nielsen, i constatant que el flux migratori és un riu que, malgrat els impediments, sempre avança.

Per a ella, aquesta crisi planteja un moment nou per a Europa en el qual els ciutadans anònims han tingut una resposta molt diferent als governs, ja que els primers han auxiliat els immigrants al seu pas, en una espècie de “renaixement de la ciutadania europea”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor