L’UGT situa el 2017 com un any de “mobilitzacions indefinides” per recuperar drets i salaris

  • El sindicat reclama que el creixement econòmic arribi a tota la societat

VilaWeb
04.01.2017 - 12:50

El sindicat reclama que el creixement econòmic arribi a tota la societat

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

El secretari general d’UGT de Catalunya, Camil Ros, ha situat el 2017 com l’any “de les mobilitzacions indefinides” per recuperar els salaris d’abans de la crisi econòmica i recuperar els drets que han perdut els treballadors durant els darrers anys, i ha situat el Govern del PP i la CEOE com els únics responsables perquè la situació social canviï.

En roda de premsa, Ros ha recriminat aquest dimecres que el Govern espanyol està repetint les mateixes polítiques i actituds que en l’anterior legislatura, i l’ha titllat de “trampós” per no aprovar l’increment de l’1% de les pensions que va decidir el Congrés dels Diputats i mantenir la pujada del 0,25%, entre d’altres actuacions.

“Per part de la CEOE també existeix un bloqueig evident per incrementar els salaris”, ha apuntat Ros, i ha esmentat que en les reunions que s’han produït entre patronal i sindicats només s’ha pogut arribar a l’acord d’apujar el salari en un 1%, mentre que l’UGT de Catalunya va proposar una augment d’entre l’1,8% i el 3%.

Davant d’aquestes accions i postures del Govern espanyol i la patronal, Ros ha assegurat que els sindicats es mobilitzaran aquest 2017 de manera indefinida, tenint en compte el conflicte social per arribar a acords en matèria de recuperació de drets socials i millores salarials.

“Volem que al 2017 hi hagi canvis perquè la riquesa que s’ha produït aquest 2016 arribi a tota la societat”, ha asseverat Ros, i ha apuntat que no es descarta una vaga general acordada amb tots els sindicats per mostrar el descontentament i fer més visibles les demandes dels treballadors, tot i que encara no se n’hagi plantejat en cap reunió.

ANÀLISI 2016

Davant els periodistes, Ros ha fet una anàlisi de les dades macroeconòmics que s’han pogut desprendre del balanç general del 2016 i ha destacat que “sens dubte és la recuperació de les empreses de l’ÍBEX-35 i de la cronificació de la pobresa de la gent treballadora”.

“El PIB del 2016 ha augmentat i el volum de negoci també ha incrementat”, ha dit, tot i que aquestes millores econòmiques no es troben en el món obrer, i ha explicat que el 2008 l’impacte dels salaris representava el 51% del PIB espanyol, mentre que aquest 2016 la xifra ha baixat fins al 47,9%.

Amb aquestes dades, i alertant de la pujada del preu de serveis com la telefonia i el gas aquest 2017, Ros ha demanat al Govern espanyol i a la Generalitat noves polítiques socials i econòmiques per afrontar “la situació de pobresa” i per crear ocupació estable.

També ha demanat al Parlament que faci un “gir en els pressupostos socials” amb noves mesures, com l’increment d’un tram de l’IRPF a les rendes més altes per establir una renda mínima garantida i assegurar els serveis bàsics a les famílies més vulnerables.

“Esperem que els pressupostos estiguin basats en la política productiva, una fiscalitat justa i l’aplicació de polítiques d’ocupació”, ha demandat Ros, i ha apuntat que són les úniques solucions perquè tota la societat pugui sortir de la crisi econòmica.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor