‘Lo Cartanyà’ torna a 3Cat vint anys després

VilaWeb
28.11.2025 - 15:39
Actualització: 28.11.2025 - 18:31

Vint anys després de sacsejar l’humor televisiu, torna Lo Cartanyà. La sèrie de TV3 celebrarà el vintè aniversari amb dos capítols d’uns trenta minuts i un documentari que, segons que ha explicat la cadena, combinarà humor, nostàlgia i aquella bogeria tan pròpia de la sèrie.

La ficció recupera els personatges que van marcar una generació i els porta al present. L’episodi especial, titulat “Finisterre”, girarà entorn d’un gran retrobament al poble, que obre pas a records antics i a situacions plenes d’embolics. L’escenari principal serà un hotel nou que ha obert al municipi.

Bona part dels actors que van participar en la sèrie hi tornen: Xavier Bertran tornarà a ser Lo Cartanyà, mentre que Mireia Aixalà serà la Tilda. També retornen a la ficció Carles Martínez (Anselmo), Jordi Figueras (Garretó), Cesc Casanovas (Bardagí), Marissa Josa (Maria), Miquel Ripeu (Angawa), Mònica Rocafort (Alejandra), Ramon Molins (Mossèn Joan) i Josep Lloret (Pipito).

L’especial també incorporarà dos personatges nous, Camilo, fill de Lo Cartanyà i l’Alejandra, i Suri, mestressa del “Cafè de l’Amargura”.

El capítol arribarà acompanyat d’un documentari exclusiu amb declaracions dels actors, imatges del rodatge i detalls del procés creatiu. Una mirada íntima a com s’ha construït aquest retorn tan esperat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor