28.11.2025 - 15:39
|
Actualització: 28.11.2025 - 18:31
Vint anys després de sacsejar l’humor televisiu, torna Lo Cartanyà. La sèrie de TV3 celebrarà el vintè aniversari amb dos capítols d’uns trenta minuts i un documentari que, segons que ha explicat la cadena, combinarà humor, nostàlgia i aquella bogeria tan pròpia de la sèrie.
La ficció recupera els personatges que van marcar una generació i els porta al present. L’episodi especial, titulat “Finisterre”, girarà entorn d’un gran retrobament al poble, que obre pas a records antics i a situacions plenes d’embolics. L’escenari principal serà un hotel nou que ha obert al municipi.
"Lo Cartanyà" torna, 20 anys després#LoCartanyà3Cat pic.twitter.com/IYiIDebRwt
— 3Cat (@som3cat) November 28, 2025
Bona part dels actors que van participar en la sèrie hi tornen: Xavier Bertran tornarà a ser Lo Cartanyà, mentre que Mireia Aixalà serà la Tilda. També retornen a la ficció Carles Martínez (Anselmo), Jordi Figueras (Garretó), Cesc Casanovas (Bardagí), Marissa Josa (Maria), Miquel Ripeu (Angawa), Mònica Rocafort (Alejandra), Ramon Molins (Mossèn Joan) i Josep Lloret (Pipito).
L’especial també incorporarà dos personatges nous, Camilo, fill de Lo Cartanyà i l’Alejandra, i Suri, mestressa del “Cafè de l’Amargura”.
El capítol arribarà acompanyat d’un documentari exclusiu amb declaracions dels actors, imatges del rodatge i detalls del procés creatiu. Una mirada íntima a com s’ha construït aquest retorn tan esperat.