11.04.2026 - 13:41
|
Actualització: 11.04.2026 - 13:46
El batlle de Girona, Lluc Salellas i Vilar, ha anunciat que optarà a la reelecció com a alcalde a les eleccions municipals del 2027. Salellas ha fet l’anunci aquest dissabte, durant una conversa-vermut on ha parlat sobre els reptes i el futur de la ciutat i ha destacat que encapçalarà la llista de Guanyem Girona per “consolidar el projecte de govern» de la formació i continuar amb la «transformació de la ciutat”.
Salellas espera renovar l’alcaldia que va aconseguir el 2023, després d’un pacte de govern amb Junts i Esquerra. Un acord que el batlle considera que és reproduïble de nou i assenyala que la seva voluntat és tornar a ser batlle per poder acabar el projecte de ciutat.
Salellas es podrà presentar de nou, ja que tant la CUP com Guanyem Girona han fet modificacions als seus codis ètics que permeten que l’actual batlle torni a ser alcaldable.
Salellas ha defensat que la ciutat necessita “més anys de govern de Guanyem” per continuar amb les transformacions ja en marxa, especialment en àmbits com l’habitatge i la transformació urbana, però també en l’àmbit social i de serveis públics. “Els canvis volen temps”, ha remarcat, tot destacant que l’executiu actual disposa ara de més experiència i coneixement per afrontar els reptes pendents.
Pel que fa a la candidatura, la formació definirà durant aquest any les persones que acompanyaran Salellas a la llista, però ja ha avançat que la llista consolidarà part de l’equip actual, amb l’objectiu de revalidar un govern que ha demostrat ser solvent, proper i compromès amb la ciutat.
Així doncs, s’afegeix en la cursa electoral amb Gemma Geis (Junts), ara vice-alcaldessa, primera tinenta d’alcalde i regidora de Promoció Econòmica, i Marc Puigtió (Moviment Gironí o ERC), que ja han anunciat que es presentaran als comicis del maig de l’any vinent.

