01.02.2017 - 13:20
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
La Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat, el Consorci per a la Normalització Lingüística i el Termcat han iniciat l’acció ‘Per comunicar, clar i català’, una campanya de difusió de terminologia en català relacionada amb el món de l’empresa que té com a objectiu donar a conèixer terminologia empresarial en català i difondre la importància de no adoptar indiscriminadament anglicismes.
L’acció s’inscriu en el marc de la campanya de Política Lingüística ‘Català i empresa, ja estàs al dia?’, i defensa que hi ha termes com ‘flux de caixa’, ‘empresa emergent’ i ‘part interessada’ en lloc dels equivalents en anglès ‘cash-flow’, start-up i ‘stakeholder’, ha informat la Conselleria de Cultura en un comunicat.
La campanya, que es portarà a terme des de febrer fins a l’abril en les xarxes socials, consisteix a l’emissió de píndoles que contrasten l’anglicisme amb la fórmula catalana, i estan recollits en el fullet ’50 termes del món de l’empresa’, que es podrà descarregar en la pàgina de la campanya.