Llancen una app per valorar l’ús del català de comerços i serveis

  • La Plataforma per la Llengua ha llançat una aplicació per a mòbils, CatalApp, amb la finalitat de valorar l'ús del català en els comerços i serveis i reconèixer als quals "actuen responsablement" amb la llengua.

15.03.2017 - 16:19

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

La Plataforma per la Llengua ha llançat una aplicació per a mòbils, CatalApp, amb la finalitat de valorar l’ús del català en els comerços i serveis i reconèixer als quals “actuen responsablement” amb la llengua.

En roda de premsa, la directora de la Plataforma, Neus Mestres, ha explicat que els usuaris podran opinar sobre l’atenció oral, escrita i virtual en funció de l’ús del català dels més de 1.500 comerços geolocalitzats amb la voluntat de tenir un termòmetre de la situació i “poder viure 100% en català”.

Ha remarcat que l’aplicació permetrà classificar en un rànquing els comerços que tenen més responsabilitat lingüística i els que tenen menys, i ha afirmat que servirà per vetllar pels drets dels consumidors.

Segons la Plataforma, estudis demostren que la presència del català no ha aconseguit llindars de normalitat, amb el que els consumidors no poden usar el català quan van a comprar o utilitzen algun servei.

A Barcelona, segons la Plataforma, el 56% de comerços té la retolació informativa en català, que a Tarragona és del 55%, mentre que el 40% dels comerços de Barcelona i Tarragona s’identifiquen amb el català.

MÉS PRESÈNCIA EN COMERÇOS

Mestres ha sostingut que el català ha d’estar més present en el comerç, i ha defensat que es pugui conèixer la situació que viu el català en l’establiment abans d’acudir.

“Si es pot saber si els lavabos d’un hotel estan nets, també de l’ús del català en un comerç”, ha subratllat Mestres, per qui és vital que els comerços s’impliquin lingüísticament.

L’aplicació és intuïtiva i permet, previ registre, valorar amb una gradació d’emoticones l’establiment, i permetrà esborrar aquells comentaris ofensius.

CODI DE CONSUM

La directora de la Plataforma per la Llengua ha assegurat que no és missió de l’entitat multar per no complir amb el Codi de Consum, que estableix que els comerços tinguin la informació com a mínim en català.

Mestres ha explicat que la plataforma ha posat en coneixement d’alguns comerciants, que l’han vist “bé”, i ha assenyalat que espera que l’aplicació tingui moltes descàrregues, encara que no han volgut donar una xifra mínima.

L’aplicació ha tingut una inversió inicial de 14.000 euros i està disponible per a Apple i Android, i es complementa amb un espot publicitari i una campanya en xarxes socials.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor