27.08.2025 - 15:05
|
Actualització: 27.08.2025 - 21:35
Un front actiu, vinculat a l’huracà Erin, causarà una situació de clara inestabilitat, amb tempestes que localment poden ser molt fortes, calamarsa i un descens marcat de les temperatures. Segons les previsions, hi haurà tempestes fins demà.
A Catalunya, els xàfecs més intensos començaran aquest vespre a la meitat est i al litoral i pre-litoral central. Demà al matí, els ruixats seran més dispersos, sobretot a la meitat nord, però a la tarda i vespre passaran pel Pirineu i l’interior. Localment, seran forts i abundants al quadrant nord-occidental, el Pre-pirineu oriental i el vessant sud del Pirineu occidental. Les tempestes podran portar pedra i tempesta elèctrica, i aniran acompanyades d’una baixada notable de les temperatures.
El pas d'un front deixarà tempestes fortes aquest vespre a l'oest, mentre que demà les més importants afectaran la meitat est i resta del sector central del litoral i prelitoral.
A més, baixada notable de la temperaturaMés detalls 🔗👇https://t.co/dvBoqBQmJb pic.twitter.com/Te3z5PbU2m
— Meteocat (@meteocat) August 27, 2025
L’ajuntament de Barcelona ha activat el pla d’actuació d’emergència municipal per risc d’insuficiència de drenatge, en fase d’alerta, davant la previsió de pluja intensa a la ciutat durant les pròximes hores, segons que ha informat en un comunicat.
Al País Valencià, a partir de migdia es preveuen tempestes molt fortes en les comarques del centre, amb calamarsa grossa i tronades. També arribaran al litoral nord i, de manera més dispersa, a la resta de l’interior. Demà la inestabilitat es concentrarà a la meitat nord, amb ruixats i tempestes localment fortes, mentre que a la meitat sud predominarà un temps més estable.
27/08 11:24 Avisos activos hoy y mañana en Comunitat Valenciana por tormentas, lluvias y temperaturas máximas. Nivel máximo de aviso: naranja.
Actualizaciones en https://t.co/R3Fs2JzKgr pic.twitter.com/BujJQ9GemL— AEMET Comunitat Valenciana (@AEMET_CValencia) August 27, 2025
A les Illes, la situació també serà semblant. Fins demà, es preveuen xàfecs i tempestes localment fortes o molt fortes, sobretot a Mallorca. Demà passat, com en la resta d’indrets, hi haurà més calma, però no es descarta que hi hagi algun ruixat.
⛈️Dijous torna la inestabilitat.
Ruixats i tempestes que no seran generalitzats però localment podrien ser forts o molt forts, sobretot a la meitat nord de Mallorca i a Menorca.
Possible calabruix.Descens de temperatures.
⚠️Estau pendents de l'actualització d'avisos. pic.twitter.com/mL7G4U6KmT
— AEMET_Baleares (@AEMET_Baleares) August 26, 2025
A Catalunya Nord i Andorra, també plourà fins demà
A Catalunya Nord, entre la tarda i la nit d’avui fins demà es preveu pluja intensa en uns quants indrets, que avançarà de sud-oest a nord-est. A Andorra, avui, el flux de sud-oest associat a l’ex-huracà Erin facilitarà la formació de tempestes al Pirineu que afectaran el país al matí i al vespre, amb una treva a les hores centrals del dia.
Demà, el front travessarà de ple el Pirineu i mantindrà la inestabilitat amb tempestes fins a primeres hores del matí, núvols baixos i nous ruixats a la tarda. És previst un descens considerable de les temperatures, amb un ambient molt més fresc.
El canvi de la massa d'aire provocat pel pas del front aquest proper vespre provocarà tempestes intenses a #Andorra . Les temperatures seran notablement més fresques demà i divendres pic.twitter.com/qdDCkWsjW1
— Servei Meteo d'Andorra (@MeteoAnd_OECC) August 27, 2025