20.04.2017 - 16:39
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
L’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona reunirà aquest divendres 200 experts en el marc de l’Asma Meeting Point (AMP), ha informat aquest dijous l’hospital en un comunicat.
L’objectiu de la trobada, que tindrà continuïtat i s’anirà alternant amb l’Hospital La Pau de Madrid, és debatre en profunditat aspectes relacionats amb l’asma greu no controlada i l’ús de nous fàrmacs biològics.
A més, la jornada acollirà la presentació de la “Guia Española para el Manejo del Asma” (Gema), un treball de referència d’aquesta patologia consensuat entre 15 societats científiques espanyoles.
En la trobada s’abordaran qüestions com el tractament de l’asma greu no controlada, l’asma bàsica en general, i l’asma al·lèrgica per àcars.
L’asma és un dels trastorns crònics més freqüents a tot el món en afectar 334 milions de persones de totes les edats a escala mundial i és un “important repte de salut pública”.
A Espanya, l’asma afecta el 5% de la població adulta i fins al 10% de la població infantil; la majoria dels casos sorgeixen en la infància, i entre el 60% i el 75% d’ells tenen origen al·lèrgic.