21.04.2017 - 15:56
Adrián Martín va ser el primer dels detinguts per presumptes irregularitats al Canal a declarar davant el jutge instructor
MADRID, 21 (EUROPA PRESS)
L’exgerent del Canal Isabel II Adrián Martín ha presentat aquest divendres un aval bancari per afrontar la fiança de 100.000 euros imposada pel magistrat de l’Audiència Nacional Eloy Velasco que dijous va acordar el seu ingrés a la presó preventiva després de prendre-li declaració en la investigació sobre irregularitats en l’empresa pública madrilenya de gestió de l’aigua, informen fonts jurídiques.
Martín va ser el primer dels detinguts dimecres passat a declarar davant el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6, que resoldrà sobre l’entrega de l’aval una vegada sigui validat pel Ministeri Fiscal. Velasco l’imputa els delictes de pertinença en organització criminal -un càrrec del que de moment no acusa la Fiscalia Anticorrupció–, blanqueig, falsificació de documents públics, prevaricació, frau i malversació de cabals públics.
En la interlocutòria Velasco detalla que la compra el 2013 per Inassa, filial sud-americana del Canal Isabel II, del 75 per cent de la societat brasilera Emissao Engenharia i Construçoes va suposar una malversació de 25 milions d’euros al patrimoni públic madrileny i es va realitzar “a través de comptes no autoritzats en paradisos fiscals”.
A més no va comptar amb l’autorització del Consell de Govern de la Comunitat de Madrid i de “raons jurídiques econòmiques” que justifiquessin l’adquisició de la societat, la qual es va realitzar, a més “a través d’un entramat societari opac”.
Martín compatibilitzava els càrrecs de president del Consell d’Administració de Canal Extensia –filial de l’empresa madrilenya–, amb el de director gerent del Canal i director president del comitè de direcció. Va ser detingut dimecres passat i traslladat als calabossos de la Guàrdia Civil a Tres Cantos juntament amb altres set persones implicades en la trama, entre elles l’expresident de la Comunitat de Madrid Ignacio González.
L’ex-mandatari regional roman des d’aquest migdia a l’Audiència Nacional en espera que el jutge instructor li prengui declaració en relació a la presumpta desviació de fons que s’hauria realitzat des de l’empresa pública madrilenya de gestió d’aigües durant els anys en els quals va estar al capdavant de l’executiu regional (2012-2015).