31.03.2017 - 14:46
MADRID, 31 (EUROPA PRESS)
El Consell de Ministres ha donat aquest divendres el vistiplau al projecte de Llei dels Pressupostos Generals de l’Estat del 2017, que contempla un increment de l’1% del salari dels funcionaris i una Oferta d’Ocupació Pública de 67.000 noves places en totes les administracions públiques.
El total d’ingressos financers per al 2017 aconseguirà els 133.055 milions d’euros, mentre que els ingressos tributaris s’incrementaran un 7,9% respecte a la recaptació de l’any anterior, fins a aconseguir els 200.963 milions d’euros, la mateixa xifra que recaptava Espanya fa deu anys.
Per la seva banda, la despesa no financera dels ministeris ascendirà a 54.674 milions d’euros, la qual cosa representa una reducció de 3.490 milions respecte al Pressupost del 2016, atès que s’ajusta l’execució duta a terme el 2016, respectant les partides de despesa social.
Per partides de despesa, el finançament de les comunitats autònomes millorarà en 5.387 milions d’euros i els recursos per a Justícia creixeran un 7,6%, al mateix temps que dependència rebrà 100 milions d’euros addicionals. Les beques i els programes de reforç escolar tindran un pressupost un 1,7% superior, mentre que a foment de l’ocupació es destinarà un 5,5% més.
Així mateix, es doten 342 milions d’euros per a la protecció i la lluita contra la pobresa infantil, el finançament de la R+D+i creixerà un 4,1% i es dotarà amb 100 milions addicionals la lluita contra el frau fiscal.