19.12.2016 - 09:17
MADRID, 19 (EUROPA PRESS)
Les aerolínies de baix cost van transportar més de 37,8 milions de passatgers a Espanya del gener al novembre, fet que suposa un augment del 12,9% respecte al mateix període del 2015, segons les dades difoses aquest dilluns per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital.
Per la seva banda, les companyies tradicionals van traslladar també més de 37,8 milions de viatgers en els onze primers mesos de l’any, un 10,7% més que el mateix període de l’any anterior, del total de 75,6 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió del gener al novembre, un 11,8% més que un any abans.
Així, tant les companyies de baix cost com les tradicionals es van repartir el 50% del trànsit aeri de passatgers en els onze primers mesos de l’any.
Al novembre, les baix cost van transportar 2,3 milions de viatgers, un 14,7% més que en el mateix mes de l’any precedent, i van captar el 48,7% del trànsit aeri, mentre que les tradicionals van traslladar 2,4 milions de passatgers, un 6,2% més que en el mateix mes de l’any 2015, amb el 51,3% del flux total.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, easyJet i Vueling segueixen liderant el rànquing, i concentren entre les tres el 70,1% del volum de passatgers generats en baix cost i el 34,3% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya. Les tres van mostrar avenços notables al novembre.
Del gener al novembre, els principals països emissors de passatgers internacionals amb destinació a Espanya van mostrar una evolució “molt positiva”, excepte Alemanya, que va registrar un creixement molt moderat. Gairebé totes les comunitats autònomes van registrar augments, i les més afavorides van ser les Canàries i la Comunitat de Madrid. El 80,4% del total del flux aeri va provenir de la UE, i va experimentar un augment del 12,2%.
El Regne Unit, amb 13,7 milions de passatgers, el 36,5% del total dels que van arribar per aquesta via, va liderar les arribades en baix cost a Espanya fins al novembre, amb un augment del 14,6%; el va seguir Itàlia, amb l’11,8% de les entrades fins a 4,4 milions de viatgers (+10,1%) i Alemanya, amb l’11,2% del total, i 4,2 milions de viatgers en baix cost (+13,5%).