17.11.2016 - 11:18
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
Les aerolínies de baix cost van transportar més 35,4 milions de passatgers a Espanya de gener a l’octubre, fet que suposa un augment del 12,8% respecte al mateix període del 2015, segons les dades difoses aquest dijous per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital.
Per la seva banda, les companyies tradicionals van traslladar més de 35,3 milions de viatgers en els deu primers mesos de l’any, un 11% més que el mateix període de l’any anterior, del total de 70,8 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió de gener a octubre, un 11,9% més que un any abans.
Així, les companyies de baix cost van comandar el 50,1% el trànsit aeri de passatgers en els deu primers mesos de l’any, respecte del 49,9% que van copar les aerolínies tradicionals.
A l’octubre, les ‘low-cost’ van transportar 3,8 milions de viatgers, un 14,4% més que en el mateix mes de l’any precedent, i van captar el 50,5% del trànsit aeri, mentre que les tradicionals van traslladar a 3,7 milions de passatgers, un 12,9% més que en el mateix mes de l’any 2015, amb el 49,5% del flux total.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, easyJet i Vueling segueixen liderant el rànquing, i concentren entre les tres el 67% del volum de passatgers generats en ‘low-cost’ i el 33,9% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya. Les tres van mostrar avenços notables a l’octubre.
De gener a octubre, els principals països emissors de passatgers internacionals amb destinació a Espanya van mostrar creixements de gairebé dos dígits, cosa que va beneficiar gairebé totes les comunitats, a excepció de Cantàbria. El 80,5% del total del flux aeri va provenir de la UE, que va experimentar un augment del 12,3%.
El Regne Unit, amb 13 milions de passatgers, el 36,7% del total dels que van arribar per aquesta via, va liderar les arribades en baix cost a Espanya fins a l’octubre, amb un augment del 14,5%; seguit d’Itàlia, amb l’11,7% de les entrades fins a 4,1 milions de viatgers (+10,1%) i Alemanya, amb l’11,2% del total, i gairebé 3,9 milions de viatgers en ‘low-cost’ (+13,7%).