16.03.2017 - 13:19
MADRID, 16 (EUROPA PRESS)
L’Organització Mèdica Col·legial (OMC) va registrar el 2016 un total de 495 agressions a aquests professionals en la sanitat pública i privada, la qual cosa suposa un 37,12 per cent més que l’any anterior que trenca amb la tendència descendent que s’havia produït en els últims cinc anys.
“La relació mèdic-pacient no està al seu millor moment”, ha destacat el nou president d’aquesta institució col·legial, Serafín Romero, durant la presentació de les últimes dades de l’Observatori Nacional d’Agressions, que des que es va crear el 2010 ha registrat un total de 2.914 agressions a facultatius.
El 71 per cent dels agressors en l’últim any són pacients i un 26,6 per cent familiars, mentre que per tipus de violència les més freqüents són els insults (45,7%) i les amenaces (40,9%), encara que un 13,4 per cent van acabar en lesions.
Les víctimes acostumen a ser més dones (58,3%) que homes (41,6%), el 87 per cent es van produir en el sector públic i, encara que són més freqüents en Atenció Primària (55%), el risc és major en urgències hospitalàries i dels centres de salut.
De fet, encara que els metges atribueixen l’augment del 2016 a una major sensibilització entre els professionals i a “diversos factors” que “afavoreixen” que es produeixin aquestes agressions, com la precarietat laboral o la saturació en les consultes, el president de l’OMC creu que cal sensibilitzar els ciutadans que “les urgències no poden ser la porta d’entrada dels pacients al sistema”.