17.03.2017 - 10:39
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
Les aerolínies de baix cost van transportar 4,6 milions de passatgers els dos primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un 16% més pel que fa al mateix període del 2016, segons les dades difoses aquest divendres per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital.
Per contra, les companyies tradicionals van traslladar més de 4,7 milions de passatgers fins al febrer, un 4,7% més que en el mateix període del 2016, del total de 9,41 milions de passatgers internacionals que van arribar per avió, un 10% més que un any abans.
D’aquesta forma, les companyies de baix cost van acaparar durant els dos primers mesos de l’any un 49,1% del trànsit aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 50,9% dels viatgers.
Al febrer, les ‘low cost’ van transportar al 49,9% de passatgers –2,3 milions–, la qual cosa va suposar un augment d’un 14,4%, mentre que les tradicionals van acaparar el 50,1% del trànsit aeri –2,4 milions–, un 2,6% més.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, easyJet i Vueling segueixen liderant el rànquing, concentrant entre les tres el 68,2% del volum de passatgers generats en ‘low cost’ i el 34% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya en aquest segon mes de l’any.