Les aerolínies de baix cost suposen ja el 10% del mercat espanyol en vols de llarga distància

  • Les aerolínies de baix cost ja suposen el 10% del mercat espanyol en vols de llarga distància, la qual cosa està forçant les aerolínies regulars a baixar els preus, segons dades de liligo.com.

VilaWeb
02.05.2017 - 10:33

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les aerolínies de baix cost ja suposen el 10% del mercat espanyol en vols de llarga distància, la qual cosa està forçant les aerolínies regulars a baixar els preus, segons dades de liligo.com.

Com a conseqüència, els preus han baixat i és possible volar per menys de 200 euros a destinacions de llarga distància. Al mateix temps, les aerolínies regulars han començat a modificar les seves tarifes fins a fer-les tan competitives com les de les aerolínies de baix cost.

La irrupció de les ‘low cost’ ha revolucionat el sector aeri estenent noves fórmules de productes i models operatius entre les aerolínies de xarxa per fer els seus preus més competitius.

Des del 2014 les aerolínies de baix cost han incrementat la seva quota de mercat en els vols de llarga distància. A França han augmentat un 3% només l’any passat amb els vols transoceànics de Norwegian en aquest país.

“Les aerolínies de baix cost seguiran guanyant mercat en els vols de llarga distància, però aquest creixement serà lent ja que les companyies regulars estan oferint tarifes molt competitives”, assenyala el director de liligo.com, Mario Gavira. L’assignació de seient, menjar a bord o facturació de maleta, són les opcions de serveis que les tradicionals ofereixen ara com a opció.

En les rutes de llarga distància des de Madrid o Barcelona, el creixement és del 7% entre 2010 i 2016, un augment que es deu especialment a l’inici d’operacions de Norwegian i Wow Air.

Els viatgers espanyols estan més disposats a volar en aerolínies de baix cost per a vols de llarga distància que els viatgers francesos, segons les dades del cercador de viatges.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor