03.04.2017 - 13:36
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
El magistrat de l’Audiència Nacional Eloy Velasco, que investiga presumptes irregularitats a Múrcia en el marc de la trama Púnica ha elevat aquest dilluns l’exposició raonada al Tribunal Superior de Justícia de Múrcia (TSJM) de la part relativa al president murcià, Pedro Antonio Sánchez, a qui li atribueix la possible comissió dels delictes de frau, suborn i revelació d’informació.
En la seva exposició raonada, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 justifica la seva decisió d’enviar la causa a Múrcia que l’investigat va concertar treballs amb l’informàtic expert en reputació en Internet Alejandro de Pedro per “netejar” amb diners públics la seva imatge a les xarxes socials amb motiu de la campanya per a les eleccions a la presidència de la regió el 2015.
Amb aquesta acció “va ferir els interessos de l’Administració Pública que no ha de córrer amb semblants despeses particulars”, segons precisa el magistrat instructor que afegeix que al moment dels fets, Sánchez era conseller d’Educació i va concertar aquest acord per rentar la seva imatge “donada la quantitat d’investigacions penals a les quals hi havia i estava sent sotmès per la seva actuació pública”.
Velasco explica que els treballs reputacionales, pressupostats en 4.600 euros al mes, són constitutius de delicte de frau perquè, encara que no es van arribar a cobrar atès que dies després va esclatar la trama Púnica, sí va existir “acord i concertació” afectant els interessos de l’Administració.
El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 va conformar la peça relativa a les activitats de la trama en Púnica en un acte que va donar a conèixer el passat 13 de febrer i en el qual va dirigir el procediment contra 22 persones, entre elles Pedro Antonio Sánchez i la senadora del PP Pilar Barreiro a qui li va atribuir cinc conductes delictives.