L’Audiència Nacional estudia el divendres l’extradició d’un informàtic rus a EUA per ingerència en les eleccions

  • La Sala penal de l'Audiència Nacional estudiarà divendres que ve, 22 de setembre, la petició dels Estats Units d'extraditar a Piotr Levashov, un informàtic rus, per la seva presumpta ingerència en les últimes eleccions presidencials en les quals Donald Trump va resultar guanyador.

17.09.2017 - 12:35

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

La Sala penal de l’Audiència Nacional estudiarà divendres que ve, 22 de setembre, la petició dels Estats Units d’extraditar a Piotr Levashov, un informàtic rus, per la seva presumpta ingerència en les últimes eleccions presidencials en les quals Donald Trump va resultar guanyador.

Levashov, de 36 anys i resident a Sant Petersburg, va ser arrestat, en col·laboració amb agents del FBI, el passat 9 d’abril a Barcelona quan es trobava de vacances amb la seva dona i el seu fill.

El sospitós va ser posat a la disposició de l’Audiència Nacional un dia després, quan la titular del Jutjat Central d’Instrucció número 3, Carmen Lamela, va ordenar el seu ingrés a la presó provisional fins que es resolgués la petició d’extradició.

Segons els investigadors, l’informàtic controlava centenars de milers d’ordinadors distribuïts a tot el món a través dels quals robava credencials personals i distribuïa ‘spam’, delictes que hauria estat cometent durant més de deu anys i obtenint per ells “pingües beneficis econòmics”.

XARXA D’ORDINADORS

Després de la seva detenció, els agents van procedir a desmantellar la infraestructura informàtica que controlava Levashov, alliberant de manera massiva ordinadors de víctimes infectats amb el ‘malware’ que utilitzava per controlar-los.

L’arrestat havia creat durant diversos anys una infraestructura cibernètica en forma de ‘botnet’ o xarxa d’ordinadors: controlava així les seves víctimes de forma remota, sense coneixement dels seus propietaris, a través de servidors de comando i control utilitzats generalment per a l’execució d’activitats il·lícites.

En aquest cas, el detingut controlava la coneguda ‘botnet Kelihos’, formada per centenars de milers d’ordinadors distribuïts internacionalment i a través de la qual no només sostreia tot tipus de credencials de caràcter personal dels ordinadors, sinó que també la usava per distribuir ‘spam’ i per infectar amb programari maliciós.

Principalment era de tipus ‘ransomware’, és a dir, programari maliciós que bloqueja l’accés a la informació continguda en el sistema mitjançant el seu xifrat, demanant rescat econòmic per al seu alliberament, segons la Policia Nacional.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor