L’Audiència Nacional admet la personació d’Intersindical en la demanda de CGT pel juí de l’ERO en RTVV

  • L'Audiència Nacional ha admès la personació d'Intersindical en la demanda de CGT pel juí per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) en Raditelevisió Valenciana (RTVV), informa el sindicat a través d'un comunicat.

VilaWeb
16.12.2016 - 15:59

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional ha admès la personació d’Intersindical en la demanda de CGT pel juí per l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) en Raditelevisió Valenciana (RTVV), informa el sindicat a través d’un comunicat.

“L’objectiu d’Intersindical sempre ha estat i continua sent que tornen el màxim nombre de treballadors amb les millors condicions possibles. Desgraciadament, davant de la negativa del Consell a negociar, l’única manera d’aconseguir que es respecten els nostres drets és acudir als tribunals”, explica l’entitat.

Des d’Intersindical recorden que el mes passat ha presentat una demanda davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana perquè es reconega que es tracta d’una successió d’empreses amb frau de llei de l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors.

“Ara –prosseguixen– també podem anunciar que ens hem sumat parcialment a la demanda col·lectiva de la CGT presentada en l’Audiència Nacional i que es jutjarà l’11 de gener. La nostra personació es referix únicament a la demanda de nul·litat, ja que per a nosaltres la improcedència, si no és pactada, no beneficia els treballadors”.

“FETS SOBREVINGUTS”

Per a Intersindical, des que es va presentar la demanda de CGT s’han produït una sèrie d’esdeveniments molt importants. El primer d’ells és que, “desgraciadament, el Tribunal Constitucional s’ha pronunciat en contra del recurs que havia presentat el PSOE davant de la possible inconstitucionalitat de la llei de tancament de RTVV”.

D’altra banda, continua, “l’empresa està retallant l’ERO de manera descarada mentre que RTVV SAU única i exclusivament ha liquidat els treballadors”. Estos fets “tomben tota la cimentació sobre la qual es va fonamentar l’ERO d’extinció i són precisament estos fets sobrevinguts els que hem argumentat en l’Audiència Nacional per a personar-nos en la causa”, argumenten.

D’altra banda, recorden que a l’ERO havia una clàusula per a protegir els drets dels treballadors en el cas que en el futur i després del tancament i liquidació de l’empresa es projectara la reobertura de RTVV.

En la mateixa línia, acusen l’empresa d'”incomplir la clàusula sisena de l’ERO i, a més, negar-se a reunir la comissió de seguiment a la qual estava obligada per la clàusula cinquena. A més, ha establit a la llei 6/2016 un tractament per als extreballadors de RTVV SAU que limiten molt seriosament el pacte”.

“Ens trobem, per tant, davant d’una situació en la qual ni s’ha liquidat l’empresa, que era l’única justificació de l’ERO, ni s’està complint l’ERO que era l’única eixida que se’ls havia donat als treballadors amb la corresponent indefensió que això implica”, conclouen.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor