10.04.2017 - 14:02
ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)
El president d’Aragó i secretari general dels socialistes aragonesos, Javier Lambán, ha subratllat aquest dilluns la “fortalesa d’ànim, la fortalesa intel·lectual” i el compromís de Carme Chacón que va demostrar al llarg de la seva trajectòria, en la qual “encara tenia pàgines brillants per escriure”.
Lambán ha explicat que la notícia de la defunció de l’exministra de Defensa, Carme Chacón, als 46 anys, “va sorprendre d’una manera absolutament brutal” mentre els socialistes aragonesos es trobaven celebrant l’aniversari de la II República.
“Com diria el poeta, ha estat una destralada invisible i homicida” que ha “derrocat” Carme Chacón “en el millor moment de la seva vida”, commocionant a tot el panorama polític espanyol i particularment els militants del PSOE i, sobretot, a més de la seva família, als quals la coneixien, ha dit.
Lambán ha recordat que va començar a conèixer i tractar l’exministra amb motiu del Congrés que el PSOE va celebrar a Sevilla: “És cert que no la vaig votar com a secretària general, però va ser llavors quan vaig cimentar amb ella una relació personal que amb el pas del temps es va ser convertint en amistat”.
“A partir d’aquest moment ens vam veure moltes vegades, vam parlar moltes vegades, compartim moltes opinions coincidint gairebé sempre”, ha rememorat, per destacar que Chacón va ser dels pocs representants socialistes amb els quals va voler explicar per a la seva campanya electoral de les eleccions autonòmiques de l’any 2015.
“Amb l’amabilitat i sensibilitat que la caracteritzava, va estar aquí amb mi recolzant-me i mai l’hi agrairé prou”, ha afirmat Lambán, en indicar que sempre va apreciar en ella una dona fràgil en aparença, però d’una fortalesa d’ànim, d’una fortalesa intel·lectual i d’un compromís com ha conegut pocs, ha opinat.

