05.04.2017 - 18:04
GIRONA, 5 (EUROPA PRESS)
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha mostrat aquest dimecres la disconformitat del consistori amb la presència de l’Exèrcit amb uniforme al saló de formació ExpoJove, que se celebra fins aquest divendres al Palau de Fires de Girona.
En declaracions als mitjans en la inauguració del saló, ha explicat que l’Ajuntament, al costat del Patronat de Fira de Girona, tenen un codi ètic que prohibeix elements bèl·lics.
Ha assegurat que es va comunicar a l’Exèrcit aquest nou codi i que aquest ha eliminat del seu estand la presència d’imatges de combat, que sí hi havia l’any passat, però que el consistori considera l’uniforme com “un element bèl·lic”.
Ha explicat que comunicarà al Patronat de la Fira la disconformitat amb la presència d’uniformes militars perquè, de cara a la propera edició, es defineixi el que es considera bèl·lic, i ha considerat que no hi ha hagut “una actuació lleial” per part de l’Exèrcit per complir el codi.
L’alcaldessa de Girona ha assegurat que l’ajuntament ha fet un pas sense anar “amb la política de la pancarta i no prometre el que no pot ser”.
Ha assegurat que és impossible prohibir la presència de qualsevol organisme en un equipament municipal, i ha considerat que el consistori seguirà treballant a favor de la cultura de la pau i minimitzar els efectes de la presència d’elements bèl·lics.
L’ExpoJove és el saló per excel·lència de la formació i l’ocupació juvenil, que compta amb expositors i empreses del sector on es pot rebre assessorament i recollir informació.