15.01.2017 - 14:08
El Govern municipal descarta convocar consultes veïnals sobre el desenvolupament de tres projectes hotelers
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona ha afegit quatre barris –Poblenou, Vila Olímpica, Sant Antoni i Hostafrancs– a la zona de decreixement que recull el Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics (Peuat) perquè, segons el consistori, són zones en risc que saturar-se a causa de a la proliferació de places turístiques en la ciutat comtal.
Els barris del centre de Barcelona –els districtes de Ciutat Vella i l’Eixample– eren els únics que fins ara conformaven la Zona 1 de decreixement natural perquè, segons el Pla del govern d’Ada Colau, són els més saturats.
La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Janet Sanz, ha afirmat que la decisió d’ampliar la Zona 1 a altres barris respon a les peticions dels veïns i altres grups municipals, i que servirà per “regular i proposar un creixement sostingut dels elements turístics de Barcelona preservant el dret a l’habitatge dels veïns”, ha explicat aquest diumenge a Barcelona en declaracions als mitjans.
Els altres districtes de la ciutat es reparteixen en zones de manteniment –si tanca un establiment hoteler es pot obrir un nou amb les mateixes característiques–, de creixement sostingut –poden obrir nous allotjaments– i altres àmbits en transformació amb condicions especials de regulació.
Preguntada per la petició d’ERC de convocar una consulta entre els veïns perquè es pronunciïn sobre el desenvolupament dels tres projectes hotelers pendents a Barcelona, Sanz ha assegurat que el Govern municipal no pot convocar una consulta perquè els veïns opinin sobre projectes que “ja tenen les llicències necessàries perquè és jurídicament inviable”.
Sanz ha citat el cas dels veïns de Vila Olímpica que s’oposen a la construcció d’un alberg de 440 places al barri i ha assegurat que no pot impedir el projecte perquè ja té tots els certificats necessaris, obtingudes durant el mandat de l’exalcalde Xavier Trias, i generaria “inseguretat jurídica”.
D’altra banda, Sanz s’ha mostrat disposada a trobar altres maneres de participació ciutadana i s’ha compromès a treballar en la segona proposta d’ERC, que consisteix a ampliar el nombre d’inspectors dedicats a comprovar la legalitat dels allotjaments turístics a Barcelona: “Tolerància zero als habitatges que s’anunciïn i operin il·legalment”, ha conclòs.
La tinenta d’alcalde ha confirmat que el Peuat es presentarà en la pròxima comissió a l’Ajuntament i, si obté els suports necessaris, es votarà al ple de gener.