09.01.2017 - 12:20
Mentre durin les obres, la capacitat operacional es reduirà a 48 operacions per hora
EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 9 (EUROPA PRESS)
Aena tancarà al trànsit aeri la pista principal de l’Aeroport de Barcelona-El Prat a partir d’aquest dimarts 10 de gener per executar obres de renovació d’aquesta infraestructura, de manera que el Prat només tindrà actives dues de les tres pistes fins a principis de febrer.
Mentre la pista principal estigui tancada, l’Aeroport utilitzarà la configuració nocturna també durant el dia, de manera que els avions enlairaran per la tercera pista en direcció a Barcelona i aterraran per la pista transversal des del mar, segons ha informat Aena.
Quan les obres afectin la zona en la qual es travessen les pistes principal i transversal, s’haurà d’utilitzar únicament la tercera pista per a enlairaments i aterratges, fet que es produirà entre tres i quatre dies, sempre de dimarts a divendres.
A causa del canvi en la configuració habitual, la capacitat operacional de l’Aeroport de Barcelona quedarà reduïda a 48 operacions per hora, front a les 72 operacions per hora que es poden arribar a actualment en horari diürn.
REGENERACIÓ DEL PAVIMENT
La renovació de la pista principal inclou la regeneració del paviment, la renovació de l’abalisament, la millora i regeneració del paviment de les sortides ràpides i l’eliminació d’alguns obstacles en la franja de la pista i a l’àrea de seguretat de l’extrem de pista.
Als efectes de la capacitat operacional, totes les actuacions de regeneració del paviment de la pista han estat planificades i coordinades prèviament amb les companyies aèries i amb Enaire, ha indicat Aena.
Les obres de renovació de la pista principal, que tenen un cost de 18,7 milions d’euros, van començar el mes d’octubre passat amb la instal·lació de dues plantes per fabricar asfalt i d’una campa per a oficines i amuntegament de material.
Les obres de més envergadura es desenvoluparan entre el 10 de gener i el 5 de febrer, quan la pista estarà tancada al trànsit, i continuaran fins al juliol del 2017, amb la retirada d’obstacles, la neteja i la recollida de material.
La pista principal del Prat, la més llarga de l’Aeroport barceloní, es va posar en servei el 1948 i les últimes obres de regeneració es van fer el 2005.