28.08.2025 - 03:14
|
Actualització: 28.08.2025 - 07:37
Javier Guillén, director de la Vuelta, ha condemnat el que ha qualificat de “actes de violència” del grup de manifestants contraris a la guerra d’Israel contra Gaza que han blocat el pas de l’equip Israel Premier Tech durant la contrarellotge per equips a Figueres (Alt Empordà).
Els manifestants han interromput la cursa amb pancartes i han aturat l’equip durant uns quants segons en plena competició, fins que agents de la Guàrdia Civil els han apartat després d’haver fet la protesta, que la Vuelta ha condemnat taxativament.
“Ha estat un acte de violència. Unes persones han volgut boicotar la cursa impedint el pas de l’equip d’Israel. Presentarem una denúncia a les forces de l’ordre, no podem repetir això que ha passat”, ha dit Guillén després de l’etapa.
“Qualsevol reivindicació és respectable pels canals pacífics, i no ha passat res, però podia haver passat. L’equip israelià no és un equip convidat, ha corregut pels seus mèrits el Tour i el Giro, i res no li pot impedir de disputar la Vuelta”, ha remarcat.
També ha fet una crida perquè no hi tornés a haver cap “acte de violència”: “No hi ha hagut danys, però se n’haurien pogut produir. No es pot permetre. La seguretat d’aquest equip es tracta de manera especial. Tenim informació i no existeix alarma per amenaces contra l’Israel. La seguretat de la cursa és sobre avís.”
“Hi ha preocupació per si es repeteixen aquests actes, per això fem una crida perquè no es tornin a produir. Si algú pot alertar d’algun possible incident, que ho faci saber. Una cosa és una reclamació i una altra és això que ha passat”, ha conclòs Guillén.
Per la seva banda, l’equip Israel Premier Tech, a les xarxes socials, ha condemnat la interrupció en plena competició. Han assenyalat el seu respecte a les protestes sempre que es fessin de manera pacífica i sense posar en perill la seguretat dels corredors: “L’Israel Premier Tech respecta el dret de les persones a expressar lliurement les seves opinions, i fins i tot a protestar de manera pacífica, però condemnem de manera taxativa els actes esdevinguts a la cinquena etapa de la Vuelta, perquè han compromès la seguretat dels nostres corredors.”
L’equip demana a l’organització de la cursa que continuï treballant perquè les protestes no posin en perill la seguretat dels corredors.