05.05.2017 - 10:42
MADRID, 5 (EUROPA PRESS)
La venda de joguines a Espanya es va elevar un 5% en el primer trimestre de l’any, fins als 80 milions d’euros, segons dades d’NPD, mentre que les exportacions es van comportar també de manera favorable fins al febrer amb un creixement lleu de l’1,05% pel que fa al mateix període de l’any anterior.
En concret, el mercat nacional s’ha comportat de manera positiva en la majoria de les categories de joguines, però destaca sobretot les nines, que aconsegueixen un increment del 20%.
Creixen també les joguines d’aire lliure i esport (18%), jocs i puzles (11%) i manualitats (8%), mentre que en cauen els vehicles (-4%), sets de construcció (-3%) i electrònics (-2%).
En els tres primers mesos de l’any es percep que el mercat nacional es recupera creixent a més ritme que l’exportació, que s’ha vist frenada per l’actual context internacional, situació inversa a la viscuda en anys posteriors quan l’exportació es convertia en una ajuda per al sector.
EL BREXIT I TRUMP IMPACTEN NEGATIVAMENT EN L’EXPORTACIÓ
Malgrat les xifres positives acumulades al febrer, les exportacions encara acusen les caigudes de l’11,77% produïdes a final d’any al Regne Unit, que arrossega dades en negatiu des de la confirmació del Brexit, i els Estats Units (-15,51%) que amb el canvi de govern ha experimentat un canvi de tendència.
No obstant això, durant els primers mesos de l’any, tots dos mercats s’han recuperat, de manera lleugera als Estats Units, que ralenteix la seva caiguda fins al 0,63%, i el Regne Unit que creix fins al febrer un 14,07%.
El president d’AEFJ, José Antonio Pastor, ha explicat que es tracta de situacions puntuals que han afectat el tradicional flux del mercat internacional”. “Confiem que aquesta situació es normalitzi i puguem recuperar les vendes en aquests països, com ja s’aprecia al Regne Unit”, ha explicat.
Les exportacions en aquest trimestre van créixer un 70% a Polònia, als Països Baixos (34%) i Alemanya (9,57%), mentre que van caure en mercats tradicionals com França i Itàlia.
L’informe mostra que fins al febrer s’ha produït un important canvi de tendència en el rànquing de zones exportadores, i s’ha recuperat el lideratge en la Comunitat Valenciana amb un creixement de l’11,63%. Per la seva banda, Catalunya, amb un descens del 17,68%, torna a la segona posició fregant els 18 milions d’euros.
En positiu també se situa Madrid, amb un increment superior al 20% fins aconseguir els 10 milions d’euros, mentre que la resta d’Espanya registra un creixement del 6,33%.