La UE desconeix l’estat de les obres de descontaminació de l’embassament de Flix

  • Es troben parades i han executat el 71,76% de l'aportació europea

VilaWeb
15.11.2016 - 15:35

Es troben parades i han executat el 71,76% de l’aportació europea

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea (CE) ha admès que desconeix l’estat actual d’execució de les obres de descontaminació de l’embassament de Flix (Tarragona), tot i que el desembre del 2014 s’havien executat el 71,76% dels fons europeus pressupostats, i ha recordat que segons la normativa correspon al Govern espanyol informar la Unió Europea (UE).

Ho ha afirmat en resposta a l’eurodiputat català Francesc Gambús, que va reclamar una anàlisi concreta de la situació del pantà i els aqüífers pròxims, ha explicat en un comunicat aquest dimarts l’oficina parlamentària de Gambús.

L’eurodiputat –que pertany al grup majoritari, l’European People’s Party (EPP)– va recriminar que les obres es troben parades en espera de decidir si s’amplien els treballs, com demanaven diversos estudis del Consell Superior d’Investigacions Científiques (Csic) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

La CE ha al·legat que es tracta d’una responsabilitat de l’Estat solucionar aquesta situació i aplicar la normativa europea.

Les obres de descontaminació, que es van iniciar fa sis anys i actualment estan parades, s’han finançat en un 80% amb fons de la UE a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) i el Fons de Cohesió.

Gambús va fer arribar fa poc una altra pregunta a la CE perquè les institucions europees intervinguin i exigeixin a l’empresa Ercros la descontaminació dels terrenys a Flix i demanen que estudiïn el cas per investigar si s’ha infringit la normativa ambiental de la UE.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor