La Reserva Federal dels EUA eleva els tipus d’interès a l’1% i manté la seva previsió de dues pujades més el 2017

  • El Comitè Executiu (FOMC) de la Reserva Federal dels Estats Units (Fed) ha decidit en la seva reunió d'aquest dimecres incrementar en 0,25 punts bàsics la taxa d'interès de referència, que a partir d'ara se situa entre el 0,75% i l'1%, segons va informar en una nota l'organisme presidit per Janet Yellen, que preveu dues pujades més dels tipus abans de finals del 2017.

15.03.2017 - 19:19

WASHINGTON, 15 (EUROPA PRESS)

El Comitè Executiu (FOMC) de la Reserva Federal dels Estats Units (Fed) ha decidit en la seva reunió d’aquest dimecres incrementar en 0,25 punts bàsics la taxa d’interès de referència, que a partir d’ara se situa entre el 0,75% i l’1%, segons va informar en una nota l’organisme presidit per Janet Yellen, que preveu dues pujades més dels tipus abans de finals del 2017.

La decisió del FOMC es produeix tres mesos després de l’última pujada de tipus i es correspon amb les expectatives dels mercats financers. A més, suposa la primera alça en la taxa de referència dels fons federals del país nord-americà des que Donald Trump exerceix com a president dels Estats Units.

D’acord al quadre de previsions macroeconòmiques, la institució projecta que els tipus d’interès se situaran entre l’1,25% i l’1,5% a finals del 2017 –en línia amb els pronòstics de desembre del 2016–, la qual cosa implicaria dues pujades d’un quart de punt més al llarg de l’any.

La Fed, que amb aquesta decisió consolida el procés cap a la normalització monetària, atribueix l’enduriment de les condicions financeres al fet que la informació rebuda des de la seva reunió de febrer apunta cap a un enfortiment de l’economia nord-americana.

L’organisme va estimar que les condicions del mercat laboral han continuat “enfortint-se” i que l’activitat econòmica segueix expandint-se a un ritme “moderat”. A més, la Fed, que va adoptar la decisió amb majoria de nou contra un, preveu que les condicions econòmiques evolucionaran de manera que garantiran pujades de tipus “graduals”.

La pujada de tipus “penalitza la inversió i afavoreix l’estalvi”, explica l’analista de XTB Rodrigo García, que precisa que un increment en el preu dels diners afavorirà els inversors en renda fixa, encara que “perjudicarà empreses exportadores i portarà caigudes al mercat de matèries primeres”.

El mercat laboral nord-americà va generar 235.000 nous llocs de treball no agrícola durant el passat mes de febrer, mentre que la taxa d’inflació interanual es va situar en el 2,7%, segons les dades del Departament de Treball, que donen suport a la decisió adoptada pel FOMC.

No obstant això, l’expansió econòmica dels Estats Units va aconseguir l’1,6% el 2016, la qual cosa suposa el seu menor nivell de creixement des del 2011. La pròxima reunió de l’organisme monetari se celebrarà durant els dies 2 i 3 de maig.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor