La Plataforma per la Llengua demana a Macron ratificar la carta europea de llengües minoritàries

  • La Plataforma per la Llengua ha demanat al nou president francès, Emmanuel Macron, que compleixi la "promesa" d'impulsar els tràmits necessaris per ratificar la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) que va fer durant la campanya.

VilaWeb
18.05.2017 - 14:39

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

La Plataforma per la Llengua ha demanat al nou president francès, Emmanuel Macron, que compleixi la “promesa” d’impulsar els tràmits necessaris per ratificar la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) que va fer durant la campanya.

Ha enviat una carta a Macron on li recorda que al territori de parla catalana del sud de França el 80,3% de la població ha expressat ser favorable a l’ensenyament del català com a assignatura i un 76,1% desitjaria una educació bilingüe, ha informat aquest dijous en un comunicat.

Segons la Plataforma, la ratificació de la CELRoM comportaria el reconeixement de tot un seguit de drets per a les llengües minoritàries a França, com el català, i promouria la producció d’obres culturals en català i garantiria audiovisuals regulars.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor