La Generalitat llança un pla per fomentar les vocacions tecnològiques entre els nens

  • La Generalitat ha llançat un programa d'impuls d'activitats extraescolars de programació i robòtica per fomentar les vocacions tecnològiques entre els nens catalans, ha informat la Conselleria de presidència aquest divendres en un comunicat.

VilaWeb
14.10.2016 - 18:08

BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha llançat un programa d’impuls d’activitats extraescolars de programació i robòtica per fomentar les vocacions tecnològiques entre els nens catalans, ha informat la Conselleria de presidència aquest divendres en un comunicat.

Batejat com a ‘Bitbot.cat’, el programa es dirigeix especialment als nens de primària perquè els estudis sobre vocacions professionals futures demostren que quan arriben a l’ESO la decisió ja ha estat presa, ha explicat el director d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Jordi Miró.

“Si no incidim en les vocacions tecnològiques podem perdre l’oportunitat de cobrir més del 50% dels 1,5 milions de nous llocs de feina a l’àmbit TIC que es crearan a Europa d’aquí al 2020”, ha subratllat el secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró.

Segons Puigneró, el sector de les TIC a Catalunya, i a tot Europa, té una “carència greu de professionals”, per la qual cosa ha urgit a incidir en aquest àmbit, després que el Parlament hagi aprovat fa poc una resolució que insta el Govern a formar els nens en competències digitals i promoure la formació en programació i robòtica.

El secretari de Telecomunicacions ha recordat que la Generalitat promou des de fa quatre anys l’aprenentatge i la formació en desenvolupament d’aplicacions mòbils a la Secundària amb el programa mSchools, i ara, amb Bitbot.cat, l’objectiu es focalitzarà en els més petits.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor