La Generalitat impulsarà el projecte per perllongar la L3 del Metro fins a Esplugues

  • També estudiarà la connexió de la línia T3 del Trambaix pel carrer de Laureà Miró

VilaWeb
05.05.2017 - 18:00

També estudiarà la connexió de la línia T3 del Trambaix pel carrer de Laureà Miró

ESPLUGUES DE LLOBREGAT (BARCELONA), 5 (EUROPA PRESS)

El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà aquest any la redacció del projecte constructiu per a la prolongació de la Línia 3 del Metro des de Zona Universitària (Barcelona) fins al centre d’Esplugues de Llobregat, amb la previsió d’iniciar les obres a partir del 2021.

El conseller de Territori, Josep Rull, i l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, han signat aquest divendres un acord que posa les bases per a la tramitació de l’arribada del Metro a Esplugues i per a la connexió de la Línia T3 del Trambaix pel carrer de Laureà Miró.

En un comunicat, el Departament de Territori ha informat que s’ha compromès a impulsar aquest any la redacció del projecte constructiu per a la prolongació de la Línia 3 del Metro, una actuació que té una inversió benvolguda de 180 milions d’euros i que inclourà la construcció d’una estació a l’Hospital de Sant Joan de Déu i una altra al centre d’Esplugues.

Una vegada llest el projecte, abans d’acabar 2020, la Generalitat impulsarà la programació de les obres a partir del 2021, en funció de les disponibilitats pressupostàries.

El conseller Josep Rull ha afirmat que “es torna a posar en primer nivell l’arribada del Metro a Esplugues, un projecte que té una potència transformadora del territori molt fort”.

Per la seva banda, l’alcaldessa Pilar Díaz ha manifestat que “Esplugues és l’únic municipi fronterer amb Barcelona que no té metro, a excepció de la boca de la parada de Can Vidalet que hi ha en un carrer fronterer amb l’Hospitalet”.

L’acord entre la Generalitat i Esplugues també determina que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) redactarà els estudis i projectes necessaris per a la connexió de la línia T3 del Trambaix entre la plaça de Santa Magdalena d’Esplugues i la parada de la Rambla de Sant Just Desvern al llarg del carrer de Laureà Miró, la qual cosa permetria reduir el recorregut la línia en 1,2 quilòmetres i estalviar gairebé cinc minuts de trajecte a molts dels seus usuaris.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor