04.05.2017 - 18:46
BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)
La Fundació Barcelona Comerç ha reclamat un calendari comercial clar, una data única d’inici de rebaixes i regular aquest període “sense excepcions” per afavorir la competitivitat del comerç de proximitat i garantir les mateixes condicions per a tots els operadors, la qual cosa inclou el comerç electrònic.
Així consta en les esmenes que l’entitat, presidida per Salva Vendrell i representant de 10.000 establiments de 19 eixos, ha presentat aquest dijous en el Parlament el projecte de Llei de comerç, serveis i fires de Catalunya aprovat pel Govern, ha informat en un comunicat.
Quant a les rebaixes, ha lamentat que el comerç electrònic les iniciï sense data: “Només aconseguirem perdre la força del concepte de les ‘rebaixes’ i no ens ho podem permetre”, ha destacat Vendrell.
Ha defensat la liberalització d’horaris dels establiments que no es dediquen a l’alimentació i que tenen una superfície inferior als 150 metres quadrats, si bé ha demanat ampliar i puntualitzar els supòsits en els quals es podrà fer.
Així, ha proposat la possibilitat d’obertura en tots els casos per a aquesta tipologia d’establiments si l’entorn, el perfil del comprador i les peculiaritats del comerç ho requereixen, sigui o no un establiment de productes alimentaris, amb l’única condició que aquests 150 metres quadrats no han d’estar dins d’un centre comercial.
També ha demanat que la nova llei reculli els ‘business improvement districts’ (BID’s) com a nou model de gestió comercial basat en la gestió compartida de les zones comercials a través de la col·laboració público-privada, un model del qual s’està realitzant una prova pilot en l’eix comercial de Sant Andreu.