22.02.2017 - 18:30
BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)
La Filmoteca de Catalunya ha programat des d’aquest dijous al 30 de març el cicle ‘Gelatina dura: la cara oculta de la Transició’ en el qual projectarà set pel·lícules que complementen l’exposició que acull el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (Macba).
El cicle s’inicia amb ’23 F: la película’, de Chema de la Peña, a la qual seguiran ‘Manderley’, de Jesús Garay; ‘Con uñas y dientes’, de Paulino Viota; ‘El diputado’, d’Eloy de la Iglesia; ‘Arrebato’, d’Iván Zulueta; ‘Tigres de papel’, de Fernando Colomo, i ‘El futuro’, de Luis López Carrasco.
L’exposició i les sessions del cicle de la Filmoteca reivindiquen el dret a la memòria històrica i a abordar, des de perspectives diverses, què va suposar el pas de la dictadura a la monarquia parlamentària, així com la influència que aquell període històric ha exercit fins a l’actualitat.