15.03.2017 - 19:56
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
La Diputació de Barcelona ha intensificat els recursos per atendre directament els ciutadans en les seves reclamacions per les clàusules terra, amb 500.000 euros extraordinaris que se sumen als 1,5 milions que destina anualment al manteniment ordinari dels Serveis Públics de Consum.
L’àrea de Consum de la Diputació ha creat una pàgina web amb consells als afectats, informació de les principals entitats bancàries que han publicat un protocol específic, contactes d’associacions de consumidors, una agenda d’accions informatives i un formulari de reclamació, ha destacat aquest dimecres en un comunicat.
La corporació provincial ha realitzat formació específica i intensiva als tècnics dels Serveis Públics i Consum –77 municipals i set comarcals– i ha contractat associacions de consumidors per dur a terme 150 xerrades en diversos municipis.
A més, la corporació provincial té previst signar un conveni de col·laboració amb els col·legis d’advocats de la demarcació per impulsar l’assessorament específic i personalitzat als ciutadans, amb una atenció en dependències municipals, del col·legi professional o del consell comarcal corresponent.
ATENCIÓ A CANYELLES
Coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, la Diputació i l’Ajuntament de Canyelles han portat al municipi una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (Umic) per atendre consultes i reclamacions ciutadanes.
La diputada de Salut Pública i Consum de la corporació provincial, Laura Martínez, ha destacat que la Diputació ha “aglutinat esforços per atendre amb immediatesa una problemàtica” que considera que afecta una part important de la ciutadania.
La Diputació “dona suport a tots els municipis en la defensa del dret dels consumidors”, tant els que compten amb oficina de l’àmbit com els que no, un total de 224, als quals es desplaça la Umic de forma itinerant.
L’alcaldessa de Canyelles i també presidenta de la comissió de Comerç i Consum de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (Femp), Rosa Huguet, ha valorat l'”impuls de la Diputació en l’àmbit del consum, tan proper a la ciutadania”.