05.04.2017 - 19:50
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
El diputat de la CUP Benet Salellas ha retret a JxSí que tapés les “vergonyes” de CDC en la compareixença del president del PDeCAT, Artur Mas, del passat dimecres al Parlament després de les declaracions en judici dels exdirgents del Palau de la Música sobre el presumpte finançament irregular del partit.
Ho ha dit aquest dimecres durant el ple del Parlament, al debat sobre les conclusions de la comissió de mesures de lluita contra la corrupció, que no s’han votat –després de l’acord dels grups– perquè ja es van votar en la mateixa comissió.
“Ens sembla poc coherent que avui aprovem 245 mesures i la setmana passada el responsable del partit més corrupte del país, Artur Mas –expresident de Convergència, ara refundat en el PDeCAT–, ve a la cambra i el partit que dona suport al Govern es limita a fer un discurs basat en la presumpció d’innocència”, ha criticat Salellas.
El diputat de la CUP ha dit que esperaven de JxSí una “lògica d’higiene democràtica i no de partit per tapar les vergonyes de CDC”, i també ha criticat el PP al qual ha titllat de ser el partit més corrupte d’Europa.
La diputada del PP Esperanza García ha criticat la CUP perquè s’ha aprovat un codi de conducta dels diputats, que “no ha servit perquè es deixin de cremar símbols al Parlament”, ha dit en referència als ‘cupaires’, als quals també ha recordat la protesta que el moviment juvenil de l’esquerra independentista Arran va fer a les portes de la seva seu a Barcelona.
“Tampoc ha servit perquè els diputats que avui se sentin en l’hemicicle deixin d’entrenar els seus cadells per coaccionar partits democràtics”, ha dit en referència a aquesta protesta.
El diputat de Cs Fernado de Parámo ha afirmat que hi ha hagut dificultats per aprovar mesures de regeneració democràtica al llarg de la història perquè considera que hi ha hagut connivència entre PP i CDC en els seus acords de govern.
A més, ha criticat el diputat de JxSí Gerard Gómez del Moral (ERC) –que ha defensat la posició del grup al debat– per compartir grup i govern amb CDC: “Em compadeixo d’un republicà com vostè assegut al costat de la putrefacció de la corrupció com és CDC”.
Gómez del Moral s’ha mostrat irònic amb què Cs demani mesurades de corrupció al Parlament “que s’aprovaran, però que no ho faci al Congrés”, i li ha recordat el pacte d’investidura que manté amb el PP a escala estatal.
“Sigues fort Fernando”, li ha dit rememorant el missatge que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, va enviar a l’extresorer del PP, Luis Bárcenas.
El diputat de SíQueEsPot Albano-Dante Fachin ha afirmat que la corrupció està “en l’Ibex-35, i en els bufets i consultories de per sobre de la Diagonal” i ha demanat a Cs no posar-se medalles per la lluita contra la corrupció perquè el mèrit és del treball de qui ho denuncia des de les entitats.
CS I PSC
Ha alertat Cs del perill i transformar la lluita contra la corrupció en màrqueting polític: “Amb tot l’afecte, quan Podem posi un govern al PP, al més corrupte, a governar, parlem”.
“De moment us heu de conformar amb criticar-nos per les Coca-Coles”, ha dit en referència al fet que el portaveu en el Senat d’Units Podem-ECP-EnMarea, Ramón Espinar, que ha demanat disculpes per beure aquest refresc després que el seu grup demanés retirar-lo de la Cambra alta.
El diputat del PSC Jordi Terrades ha recordat que moltes de les conclusions de la comissió són les mateixes que les de l’última comissió de corrupció del Parlament, que no s’han implementat.
A més, ha advertit la resta de grups: “Un pot ser de dretes, d’esquerres, més radical, més liberal o més conservador, però no podem perdre els criteris ètics en la vida pública”.