La contaminació de l’aire augmenta les morts vinculades al tabac

  • Un estudi amb participació de l'ISGlobal ha constatat que les persones fumadores tenen un major risc de morir per malaltia cardiovascular quan s'exposen a alts nivells de contaminació atmosfèrica, ha informat aquest dilluns el centre en un comunicat.

VilaWeb
10.04.2017 - 11:44

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

Un estudi amb participació de l’ISGlobal ha constatat que les persones fumadores tenen un major risc de morir per malaltia cardiovascular quan s’exposen a alts nivells de contaminació atmosfèrica, ha informat aquest dilluns el centre en un comunicat.

El treball, publicat en la revista ‘Environmental Research’, apunta que investigacions prèvies ja havien trobat una “interacció additiva” entre partícules PM 2,5, fumar cigarrets i el càncer de pulmó, i ara els investigadors també han analitzat si la combinació d’aquestes exposicions potencia la mortalitat per malaltia cardiovascular.

La investigació s’ha realitzat amb dades de prop de mig milió de persones fumadores i no fumadores nord-americanes de més de 30 anys que formen part de l’Estudi II de la Societat Americana de Prevenció contra el Càncer.

Segons l’estudi, per cada 100.000 persones, 318 morts per malaltia cardiovascular i diabetis són atribuïbles a fumar cigarrets i 36 per l’exposició a nivells alts de partícules PM 2,5, i la combinació d’ambdues provoca 32 morts addicionals per malaltia cardiovascular i diabetis.

La investigadora d’ISGlobal i primera autora de l’estudi, Michelle C.Turner, ha sostingut que, amb nivells de PM 2,5 observats en aquest estudi, “la reducció del tabaquisme tindrà un major impacte en la disminució de la mortalitat que la reducció de l’exposició a la contaminació atmosfèrica”.

No obstant això, estar exposat a menys partícules fines també contribuirà a prevenir una proporció de la mortalitat atribuïda a fumar cigarrets.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor