03.01.2017 - 09:36
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
La confiança del consumidor va pujar 1,3 punts el mes de desembre passat en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 100,7 punts, de manera que aquest indicador ha tancat l’exercici 2016 en màxims anuals, tot i que encara lluny dels màxims històrics del 2015 (107,4 punts), segons les dades publicades aquest dimecres pel Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest avanç de l’indicador s’ha degut a la millora de la percepció dels consumidors sobre la situació actual, malgrat la lleugera reculada de les expectatives.
En concret, l’indicador de situació actual va créixer 3,7 punts el mes de desembre passat, fins a 92,2 punts, mentre que l’indicador d’expectatives va recular 0,9 punts i es va situar en 109,3 punts.
L’ICC recull mensualment la valoració de l’evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l’economia familiar i l’ocupació, amb l’objectiu d’anticipar les seves decisions de consum. L’indicador recull valors d’entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.