07.10.2016 - 10:57
VALÈNCIA/MADRID, 7 (EUROPA PRESS)
La Comunitat Valenciana és la comunitat autònoma favorita de les famílies espanyoles per a passar les vacances d’estiu, segons s’extreu del IV Estudi de Turisme Familiar.
En general, les famílies que han realitzat almenys un viatge de vacances familiar ha augmentat un 1,7% a l’últim any, fins a arribar al 91,7% de les famílies.
L’informe, elaborat per la Federació Espanyola de Famílies Nombroses (Fefn), al costat de la consultora DNA Expertus, mostra en canvi que tot i haver pujat el nombre de famílies que viatgen, les dades mostren que estes han realitzat menys viatges en valor absolut: 3,77 respecte dels 4,37 de 2015.
Si bé les dades de 2015 revelaven que el 43% de les famílies havia realitzat un viatge, enguany el percentatge disminuïx fins al 27,4%, augmentant el percentatge dels quals realitzen dos viatges (30,2% en 2016 front a 19% en 2015) i tres viatges: el 22,3% ha assenyalat haver realitzat tres viatges enguany respecte del 8% de 2015.
A més, l’estudi llança algunes dades pel que fa a la fidelització dels destins. Així, durant les vacances de Nadal el grau de fidelitat ha estat elevat, ja que el 73,1% de les famílies ha viatjat sempre o gairebé sempre al mateix destí.
En menys grau, per Setmana Santa les famílies tendixen a repetir el destí (57,2%), mentre que durant els viatges de caps de setmana i ponts la tendència és a canviar sempre o gairebé sempre de destí (60,6%), de la mateixa manera que en les vacances d’estiu (55%).
ELS POBLES, PRIMER DESTÍ
El poble es posiciona com destí més habitual de la famílies quan viatgen, tant de costa (31,9%) com d’interior (22,7%), seguit dels destins rurals (21,3%). Per èpoques de l’any, el destí rural és el més habitual en caps de setmana i ponts (35,7%); el poble d’interior prima en Nadal i Setmana Santa (28,1% i 26,8% respectivament) i en vacances d’estiu les famílies elegixen majoritàriament pobles de costa (55,8%).
La majoria de les eixides es fan en caps de setmana i ponts (40% amb una estada mitjana de 2,56 dies, 0,04 més que en 2015), seguit de les vacances d’estiu (38%, preferiblement l’agost i amb una estada de 10,45 dies, 1,58 menys que en 2015), les de Setmana Santa (13%, amb una estada mitjana de 4,7 dies, 1,02 menys que en 2015) i les de Nadal (9% amb una estada mitjana de 4,11 dies, 1,34 menys que en 2015).
ANDALUSIA, LA COMUNITAT PREFERIDA
Andalusia és sens dubte la Comunitat preferida per les famílies per organitzar les seves vacances en qualsevol època de l’any. De fet, el 21,2% de les famílies enquestades té previst viatjar aquest Nadal a Andalusia, representant el principal destí per a estes vacances, seguit per la Comunitat de Madrid (16,4%) i Catalunya (10,3%).
Pel que fa a la resta d’èpoques de l’any, Extremadura és favorita per a la primavera; la Comunitat Valenciana per a l’estiu; Catalunya per a la tardor, i Canàries per a l’hivern.
Si parlem de l’estranger, les famílies volen viatjar a Itàlia (16,49%) com país, i a Londres (11,46%) i París (10,24%) com ciutats. Roma es queda en tercera posició amb un 6,6%.
DESPESA DE LES FAMÍLIES
Les famílies nombroses enquestades han gastat en viatges turístics un 4,5% menys respecte a l’any anterior, en què la despesa ha estat de 4.637 euros.
L’associació destaca a l’informe l’important augment de la despesa en els caps de setmana i ponts, que s’ha incrementat en un 58,9% en total respecte als resultats de l’enquesta anterior (54,64 euros de mitjana per persona i dia respecte dels 34,49 euros de 2015,), sense que s’hi haja produït un augment significatiu en el nombre de dies d’estada (0,04 dies més).
També augmenta la despesa en les vacances d’estiu (33,49 euros de mitjana per persona i dia respecte dels 27,57 euros de 2015, un 21,5% més).
Extrapolant la despesa de les famílies nombroses al total de famílies que viatgen a Espanya, s’estima que el turisme familiar genera un impacte econòmic pròxim als 16.000 milions d’euros en 2016.
ALLOTJAMENT
D’altra banda, els enquestats destaquen com l’element al qual major importància donen en les seues vacances el fet que l’allotjaments estiga adaptat a les famílies, amb un valor de 4,51 sobre 5.
A l’hora de planificar el viatge, al que més recorren per informar-se les famílies són amics i familiars (92%), llocs web amb opinions de viatgers tipus com TripAdvisor (90%) i centrals de reserva a internet com Booking (85%).
El producte turístic preferit per les famílies és el de sol i platja (42,2%). El turisme cultural agafa força front a altres productes turístics, establint-se com el segon producte preferit per les famílies (14,2%).