11.05.2025 - 17:00
|
Actualització: 11.05.2025 - 19:06
Junts decidirà durant aquesta setmana si entra al govern municipal de Tarragona amb el PSC, segons que han explicat a l’ACN fonts del grup municipal. Les negociacions fa mesos que duren, però aquestes darreres setmanes s’han intensificat i hi ha hagut intercanvis de documents per a arribar a una entesa, planificar com seria el nou executiu i establir com es repartirien les àrees. El grup municipal diu que té l’aval de la direcció nacional per a segellar el pacte i que l’executiva local prendrà la decisió. Si acaben pactant, el PSC i Junts no tindrien majoria al ple i haurien de cercar suport extern. La incidència que puguin tenir les seves polítiques és un dels elements que Junts avalua.
Aquests darrers dies els de Puigdemont han fet unes quantes reunions internes, que continuaran aquestes hores vinents. Les negociacions les han portades directament el batlle de la ciutat, Rubén Viñuales, i el portaveu de Junts a l’Ajuntament de Tarragona, Jordi Sendra. Junts ha posat damunt la taula la creació d’una conselleria relacionada amb la promoció del català. Fonts del PSC han apuntat que no ho veien amb mals ulls. Si finalment s’amplia el govern, la decisió es traslladarà a les assemblees locals de cada formació.
La manca de majoria absoluta és un dels elements que estudien els independentistes. Amb els 9 regidors del PSC i els 3 de Junts, els en manquen 2 per a arribar als 14 que dona la majoria al consistori tarragoní. Fins ara, el PSC tot sol ha anat tancant acords amb Junts, els Comuns (2 regidors) i amb els 2 regidors no adscrits (abans a Vox). La possibilitat d’un tripartit del PSC, Junts i els Comuns es va posar damunt la taula pràcticament d’ençà que va començar el mandat, però la negativa d’En Comú Podem Tarragona a compartir executiu amb Junts ho ha impedit.
Convenció municipalista
En la convenció municipalista que Junts va fer ahir a Vic, el secretari general, Jordi Turull, va defensar que s’apliquessin restriccions en l’empadronament perquè deia que no podia ser el “premi” per a aquells qui cometessin actes il·legals. “Hem de ser molt rigorosos perquè si no les màfies es fan els amos de la situació”, ha dit Turull.
Fonts del grup municipal de Tarragona han entomat aquesta proposta i han avançat que ho estudiarien i ho proposarien. Tot i això, han dit que no seria un requisit per a entrar al govern, sinó que es posaria damunt la taula més endavant. La lluita contra la multireincidència –respecte de la qual ja van presentar una moció al ple– serà un altre dels cavalls de batalla en clau tarragonina.