27.03.2017 - 16:14
Demana respectar el treball del Pacte del Referèndum abans de posar data a la consulta
BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)
El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, ha dit aquest dilluns que un dels favors del Govern central a països estrangers per posicionar-se contra el procés sobiranista va ser “obrir ports espanyols per al subministrament a vaixells de guerra de països no membres” de l’Otan, en al·lusió a Rússia.
Ho ha dit en una entrevista de ‘Nació Digital’ recollida per Europa Press, en preguntar-se-li si sap a quins favors es va referir la setmana passada l’exministre d’Exteriors José Manuel Garcia-Margallo.
En plantejar a Junqueras si es refereix a Rússia, ha respost que “s’ha publicat moltes vegades, és fàcil de contrastar”, i que ho ha reflectit especialment la premsa estrangera.
“No només no ha estat mai desmentit per part del Govern espanyol, sinó que ha estat confirmat”, i això li ha donat problemes amb els seus aliats perquè contravé les bones pràctiques que s’esperen d’un aliat, segons ell.
Junqueras ha recordat que ell i el conseller Raül Romeva coneixen Margallo des que els tres eren eurodiputats, per la qual cosa saben “com actua, com pensa i com parla”.
Sobre l’Otan, el també líder d’ERC ha rebutjat posicionar-se sobre si una Catalunya independent ha de tenir exèrcit o integrar-se a l’Aliança, i ha deixat aquesta decisió en mans de la ciutadania.
“Si els ciutadans volen o no volen, trobaran les maneres, parlamentàries o no, per decidir-ho. En tot cas, nosaltres treballem perquè Catalunya pugui prendre aquesta decisió”, ha dit.
REFERÈNDUM, NO ELECCIONS
El també conseller d’Economia ha demanat temps abans de fixar una data per al referèndum –com exigeix la CUP– perquè el Pacte Nacional pel Referèndum pugui fer el seu treball: “Cal donar-los un marge i ser respectuosos”.
“Si l’evidència demostra una vegada més que el Govern espanyol no dona una sortida a aquest anhel, nosaltres tenim un compromís i aquest dia hi haurà una data i una pregunta”, encara que veu gairebé impossible que l’Estat accedeixi a pactar un referèndum.
Així mateix, ha negat plantejar eleccions a Catalunya: “Parlem del referèndum, de les prioritats econòmiques, de les factures pendents de pagar, de la hisenda pròpia”.