23.03.2017 - 11:53
Veu la independència de Catalunya com “una gran oportunitat” per a l’Estat
BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
El vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, s’ha mostrat contrari al criteri del Consell de Garanties Estatutàries (CGE) que va considerar inconstitucional que els Pressupostos 2017 de la Generalitat prevegin una partida per al referèndum, perquè “la Constitució Espanyola preveu fer referèndums”.
Ho ha dit aquest dijous en una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, en la qual ha celebrat l’aprovació dels comptes aquest dimecres i ha lamentat que s’allargués de forma “innecessària” quan alguns grups els van portar davant el CGE.
Ha afirmat que una eventual independència catalana suposaria “una gran oportunitat” per a l’Estat, que podria construir un nou Estat més conscient de les seves responsabilitats, ha dit.
En ser preguntat per la data del referèndum, ha evitat pronunciar-se fins que hi hagi un acord i s’acordi també fer-lo públic: “L’arquitectura –del referèndum–està molt ben dissenyada i tothom sap els passos” que ha de seguir, i el que queda és concretar-ho.
Sobre la recent inhabilitació de l’exconseller Francesc Homs, ha afirmat que no té por a noves inhabilitacions: “Com ha de ser un problema, si el que fem és infinitament més important i rellevant que la inhabilitació d’una persona!”.
“No sóc esquivador de querelles”, sinó una peça més d’un mecanisme formidable, ha dit, i ha esperat que el Govern central faci el que cregui que ha de fer, mentre que el Govern seguirà defensant la democràcia i la independència.
DÈFICIT
Quant a les últimes dades econòmiques, ha afirmat que Catalunya ha tancat el 2016 “molt bé”, amb un dèficit del 0,9, per sobre del màxim previst pel Govern central, i ha vist positiu l’inici del 2017, en el qual les exportacions estaven al gener un 15% per sobre del gener 2016.
La inversió estrangera directa (IED) del 2016, que durant uns mesos semblava que no anava gaire bé per les dades del Govern central, en canvi ha acabat sent positiu, “el segon millor any de la història en IED”.
Ha dit que si es computessin totes les inversions com “hauria de ser”, i el Govern no inclogués –com ha defensat que fa– algunes inversions catalanes en el còmput nacional, seria el millor any.