15.03.2017 - 13:27
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
El vicepresident del Govern català i conseller d’Economia, Oriol Junqueras, ha destacat aquest dimecres la importància de les fonts de finançament alternatives als bancs per ajudar les pimes a créixer.
Ho ha dit en la clausura d’una jornada a la Cambra de comerç de Barcelona en la qual la Borsa de Londres ha presentat el programa ‘Elite’, que pretén facilitar a les pimes l’accés a vies de finançament alternatives, com per exemple inversors internacionals.
Junqueras ha afirmat que les petites i mitjanes empreses i, especialment les de nova creació, han tingut un paper molt rellevant en l’economia i han de mantenir-lo, i ha constatat que, a més de les dificultats que comparteixen amb la resta de les empreses –com els costos energètics i la falta de grans infraestructures com el Corredor Mediterrani–, tenen a més un problema afegit: l’accés al crèdit.
Així, ha assenyalat la importància d'”intentar implementar els millors mecanismes possibles perquè aquests sectors empresarials que contribueixen de forma tan notable al bon comportament de l’economia puguin accedir als mercats financers”, ha argumentat.
Ha recordat que el Govern català facilita l’accés a aquest tipus de vies de finançament alternatives a la bancària a través, per exemple, de l’Institut Català de Finances (ICF), però ha considerat que la millor manera és connectar les empreses amb les quals tenen capacitat d’inversió.