Juan Roig, sisè millor gestor empresarial d’Espanya, segons Advice

  • El president de Mercadona, Juan Roig, és el sisè millor gestor empresarial d'Espanya, segons l'última edició de l'estudi 'Líders Empresarials', elaborat per Advice Strategic Consultants.

VilaWeb
17.11.2016 - 15:03

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El president de Mercadona, Juan Roig, és el sisè millor gestor empresarial d’Espanya, segons l’última edició de l’estudi ‘Líders Empresarials’, elaborat per Advice Strategic Consultants.

La llista l’encapçalen Josep Maria Àlvarez-Pallete, Isidre Fainé, Pablo Isla, Dimas Gimeno i Ana Botín, que estan considerats com els millors gestors empresarials d’Espanya.

L’estudi, fet a partir d’enquestes quantitatives sobre diversos paràmetres d’èxit, concedix al màxim directiu de Telefónica el major percentatge, del 83%, per davant del 80% obtingut per Fainé en qualitat de president de Fundació La Caixa.

En tercera posició se situa Pablo Isla (Inditex), que amb un 80% forma part, al costat d’Álvarez-Pallete i Fainé, del grup de directius que supera este llindar d'”excel·lència en gestió empresarial”.

Altres dos directius empresarials es consoliden en el grup dels cinc primers. Dimas Gimeno (El Corte Inglés) ho fa amb un percentatge del 75%, mentre que Ana Botín (Santander) obté un 72%. A tots dos, els enquestats els premien per la seua tasca de transformació de les seves empreses a l’últim any.

Després del ‘top 5’ d’Álvarez-Pallete, Fainé, Illa, Gimeno i Botín, tanquen el grup dels deu principals gestors Juan Roig (Mercadona), Isidre Fainé (repetix, però com a president de Gas Natural Fenosa), Francisco González (BBVA), Francisco Reynés (Abertis), Antonio Brufau (Repsol) i Gonzalo Cortázar (CaixaBank).

Entre els vint empresaris que superen el 50% de puntuació figuren dues dones, que són Ana Botín (Santander), amb un 72%, i María Dolores Dancausa (Bankinter), amb 60%.

L’estudi també recull la incorporació de Gabriel Escarrer (Meliá), com a representant del Turisme, així com de Gonzalo Gortázar (CaixaBank). Una altra novetat és la que Isidre Fainé aparega dues vegades, per La Caixa i per Gas Natural Fenosa, després de ser president de les dues.

Advice explica que el seu estudi identifica empíricament les companyies i líders empresarials més d’èxit a Espanya a través d’una metodologia d’investigació de mercat patentada i basada en enquesta quantitativa.

En concret, identifica els paràmetres de l’èxit empresarial que permet valorar a estos empresaris, conforme a 40 criteris de negoci, que expliquen la seua aportació a l’èxit de la seva empresa.

El treball es realitza semestralment des de 2005 i recull el criteri de líders informats, entre els quals hi ha empresaris, periodistes, analistes, economistes, influenciadors a Internet, polítics i del tercer sector.

En l’onada de tardor de 2016, s’han realitzat 1.000 entrevistes, amb un índex de confiança estadística del 95,5% i un marge d’error del més menys 3%, segons la fitxa oferta per Advice.

De les 1.000 persones de la mostra, 250 són periodistes de premsa, ràdio, TV i internet, front a 150 analistes financers que cobrixen els sectors representats a l’Íbex-35, 300 empresaris i directius, 100 polítics, 50 economistes, 100 líders d’opinió empresarial a Internet i 50 representants del tercer sector (ONG, fundacions i sindicats).

“Este no és un rànquing de poder o influència, tampoc d’imatge o reputació (tot i que l’èxit els genere bona imatge i reputació a estos empresaris) sinó d’eficàcia”, ja que “identifica aquells líders empresarials que generen major valor tangible per a les seues empreses, fruit de l’excel·lència en la seua tasca i, amb això”, afirma el soci director general d’Adive Strategic Consultants, Jorge Díaz Cardiel.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor