27.11.2025 - 20:24
|
Actualització: 27.11.2025 - 22:32
El catedràtic de Física Josep Calbó ha guanyat les eleccions a rector de la Universitat de Girona (UdG) amb el 57,04% dels vots ponderats. Un cop acabi el període de reclamacions –que s’allarga fins al 2 de desembre–, prendrà possessió del càrrec després que el govern català el designi i que el nomenament es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
Segons que ha informat la universitat, la participació global ha estat del 20,41%, un increment de 7,91 punts respecte de les eleccions del 2021. Hi han votat 3.190 membres de la comunitat universitària, d’un total de 15.623 electors.
Calbó ocuparà el càrrec els pròxims sis anys en substitució de Quim Salvi. En el discurs posterior als resultats, ha assegurat que incorporarà idees i propostes de les altres candidatures per fer avançar la institució. “Hi ha molta feina a la universitat, que ja està consolidada, i té tant d’impacte que el que ens queda és fer-la avançar”, ha dit.