06.04.2017 - 19:42
Explica que és com si ‘Pegasus’ fos una història sense personatges “i aquí arriben ells”
BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)
El cantant i compositor Joan Miquel Oliver ha tret a la llum el disc ‘Atlantis’ (Sony Music) –que surt a la venda aquest divendres– “més viu, ric i amb una paleta de colors més àmplia” que el seu anterior treball ‘Pegasus’.
En una entrevista d’Europa Press, el cantant ha explicat que aquest disc és més lleuger a escala sonora per resultar més immediat i requerir un menor esforç als oients, de manera que resulta “més agradable”.
En el plànol instrumental, encara que ha utilitzat els mateixos elements, ho ha fet d’una manera “més complicada i completa”, amb més pistes en cada cançó, més varietat de so, i una mica més de tot.
Així mateix, ha agregat el so d’una bateria, la qual cosa recolza la complexitat d’aquest àlbum amb un so ple de detalls en els aguts, amb “més color i més moviment”.
El cantant ha escollit ‘Atlantis’ com a títol per donar una continuïtat lògica a l’onomàstica mitològica: “M’agraden aquests títols contundents sense lloc a interpretació”, explica.
Amb la col·laboració de Toni Toledo en la bateria i Toni Pastor en les mescles, Oliver ha escrit, gravat i produït aquest disc que apunta temàticament a les persones i a la relació de l’individu amb la societat, i encara que assumeix que els seus discos acostumen a referir-se sempre a paisatges, en aquest “és com si en el paisatge de ‘Pegasus’ entressin i sortissin per les bambolines els personatges”.
“És com si ‘Pegasus’ fos una història sense personatges i aquí arriben ells”, ha dit Oliver, que torna a situar-se, no obstant això, en un entorn mediterrani i marí, amb ressons de la seva Mallorca natal.
Ha dividit el disc en diversos blocs, el primer d’ells frontissa amb el seu anterior treball; el segon, un bloc més lluminós i positiu i l’últim referent a les persones, en una mirada “més fosca”.
TRILOGIA
Aquest disc és la segona part de la trilogia que uneix el fundador, compositor i guitarrista d’Antònia Font amb el pintor Albert Pinya, que segueix la línia estilística de l’anterior però en versió corregida i augmentada: “El pròxim disc serà una síntesi d’aquests dos”.
A escala estètica, aquest disc substitueix els colors blau i verd pels complementaris: el taronja i el rosa, la qual cosa vol reforçar l’antítesi entre tots dos discos i mostrar que són una cosa “completament diferent”.
Oliver ha explicat que aquest disc és l’antítesi de ‘Pegasus’ malgrat ser alhora continuista, ja que és la reacció a l’anterior: “Sempre és una antítesi com a manera d’arreglar el que has fet malament en l’anterior”.
Així, encara que ha quedat satisfet del treball realitzat, no està segur que aviat comenci a trobar defectes i aspectes que podrien millorar-se, i que llavors haurà de reparar en el següent.