Joan Manel Serra, nou batlle de Puigcerdà després d’una moció de censura contra Jordi Gassió

  • ERC pren el govern municipal a Junts gràcies al suport de dos regidors de Futur per Puigcerdà

VilaWeb
14.07.2025 - 13:17
Actualització: 14.07.2025 - 18:22

Puigcerdà ha viscut un tomb polític amb la proclamació de Joan Manel Serra com a nou batlle, arran de la moció de censura presentada per Esquerra Republicana i avalada per vuit regidors del ple. La iniciativa ha prosperat amb el vot favorable dels cinc regidors d’ERC i dels dos ex-regidors de Futur per Puigcerdà –Nerea Espada i Celso Llombart–, a més del suport d’un regidor no adscrit. Quatre regidors hi han votat en contra, tots vinculats a Junts, partit al qual pertanyia fins avui el batlle sortint, Jordi Gassió.

Serra, que va guanyar les eleccions municipals per 14 vots, va ser apartat del govern arran d’un pacte entre Junts i Futur per Puigcerdà. Aquell acord preveia que Gassió exercís la batllia fins a mitjan mandat, moment en què l’havia de rellevar Francesc Armengol, cap de llista de Futur. Tanmateix, el compromís no s’ha arribat a materialitzar i el pacte ha acabat esclatant en una crisi institucional que ha desembocat en la pèrdua de la vara de batlle per part de Gassió.

Serra ha defensat que la moció no era contra una persona sinó “contra un model de desgavell i d’aturada institucional”. “Puigcerdà no es mereix un govern que es baralla amb si mateix ni una gestió bloquejada per desconfiances constants”, ha dit. Serra ha promès “posar ordre, endreçar i tornar a fer funcionar el municipi”.

Un pacte trencat i un relleu frustrat

El pacte de govern entre Junts i Futur preveia que la batllia canviés de mans a mitjan mandat. El 17 de juny es va complir l’equador del mandat i, segons Gassió, ja havia anunciat la seva voluntat de plegar per complir el compromís. Però, el primer de juliol, ERC va presentar una moció de censura, perquè l’acusava de no fer efectiva la renúncia. Gassió mateix, que en un primer moment havia dit que deixaria el càrrec el 7 de juliol, no va arribar a convocar cap ple de renúncia i va al·legar que “encara quedaven coses per lligar”. Aquesta indecisió va fer perdre la confiança de regidors de Futur, que van anunciar el seu suport a la moció i van ser apartats del govern.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor